akarno Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Heisann. Har hatt et lite problem med nettet/telefonen nå siden søndag. Det begynte med at jeg ble tilfeldig disconnectet fra nettet (samt telefonen, som ikke gir noe liv fra seg), etter kun minuttene var det oppe igjen. Så etter ti minutter falt det ned, og der har vi syklusen for Søndagen. Jeg resettet alle boksene: routeren (ngt/speedtouch), modemet (ngt boks) og en trådløs router (asus). (jeg har ikke helt roen på nettverk for å være ærlig). Vi har ip-telefoni i huset i tillegg. Problemet gjelder for så vidt i tillegg trådløst og de to andre pcene koblet til nettet i huset. Da jeg resettet alle (ved penn baki) så det ut til å fungere fint frem til Onsdag, da det hele skjedde igjen. Jeg gjorde det samme og det funket frem til samme kveld. Nå har nettet drevet og falt ut hele tiden siden da. Hva jeg har gjort: - Ringt til NGT og sjekket linjen. De så ingenting galt med linjen vår, og nettet var helt fint og stabilt. Routeren er også kun 3-4 måneder gammel da vi har hatt mye trøbbel med den gamle også. Supplert av NGT. - Sjekket om jeg har tilgang til modemet og routeren når jeg ikke har nett (192.168.1.1 / 10.0.0.1), noe jeg har. (vedlagt bilde) - Sjekket at alle kabler står skikkelig i. - Hatt strømmen av på alt i en lenger periode for å kontrollere at de ikke trengte en "nedkjøling" (ikke at jeg har peiling på om slik hjelper.) - Sjekket at kontakten ut til veggen står skikkelig i. Jeg får altså ingen melding om "frakoblet" av noe slag av windows, og jeg får connectet til hele systemet, bare ikke internett. (se vedlegg) Forslag til hva som kan være feilen? Orker ikke ringe NGT og få de til å stille opp her om det ikke er nødvendig, så tenkte å spørre her om hjelp først. Takker for svar! Dette er altså slik det ser ut når nettet er nede. Endret 7. februar 2008 av akarno Lenke til kommentar
akarno Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Liten oppdatering. Jeg mistet nettet på nytt i går kveld og fikk IKKE connectet til 10.0.0.1 (speedtouch ngt). Mulig problemet ligger her. Ingen som har noen tips? Vil det å oppgradere firmware kanskje hjelpe? Nettet har jo fungert helt fint siden jeg fikk routeren av NGT! Endret 8. februar 2008 av akarno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå