Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Beste måte å legge på seg?

Milktea

Anbefalte innlegg

Fant (merkelig nok?) ikke noe om dette, så da måtte jeg ty til nytt emne.

Saken er slik at jeg har planer om å legge på meg omlag 5 kg, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør dette på best mulig måte. Jeg vil helst ikke ende opp med de fem kiloene som dissent fett på magen, men heller ha det fordelt som så fast masse som mulig rundt på hele kroppen.

La meg dessuten presisere at dette skal foregå på en så sunn måte som mulig. Siden sjokolade og kebab tydeligvis ikke er det rette lurer jeg på hva jeg skal finne på. Jeg trener en del, så det jeg klarer å få ned av mat forbrennes ganske raskt vekk. Har prøvd å ta solsikkeolje inntil maten, men jeg vet i grunn ikke hvor sunt det blir i lengden heller.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøtt er vel ikke det med mest kcal i seg, da.

Skal du opp i vekt, prøv å øke ca 0.5kg i uka. Mer enn dette, og det vil "garantert" bare legge seg rundt magen.

Tell opp alle kcal du får i deg på en gjennomsnittsdag. Hvis vekten din er så godt som stabil, betyr det at du spiser sånn ca det som kreves for å holde vekten, hverken mer eller mindre. Legg til 500kcal om dagen, og du vil trolig øke greit i vekt. Ta forbehold om justeringer.

Tar selv olje, og det er ikke noe i veien for det. Nok fett er et must uansett hva du prøver å oppnå, men spesielt om du skal opp i vekt er det flott. 1ss tran tilsvarer nesten 100kcal.

Vita optimal/olivenolje er gode greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...