Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har bøyd pinnene på CPUen - kun delvis vellykket reperasjonsforsøk. Er CPUen ødelagt nå?

Anbefalte innlegg

Idag var jeg og kjøpte en ny vifte http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330802

Monterte denne og startet datamskinen. datan slå seg på men kom ikke noe skjermbilde og tastarut og mus reagerte ikke. Tok av alt og så på cpuen og oppdaget at enkelte av pinene var bøyd. Tok en kniv og bøyde de tilbake og da reagerte musen en liten stund.

Det jeg lurer på er om cpuene er fortapt og jeg må kjøpe ny :cry:

Endret av Skagen
Lite beskrivende emnetittel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har klart å bøye pinnene så alle ser rette ut og er der de er ment å være, bør det fungere greit. Har bøyd en del pinner i min tid som pc-bygger, og skal funke fint å få de til å funke igjen :)

Vær dog veldig forsiktig, så du ikke brekker noen, da er det vel over og ut.

Lenke til kommentar

Jada, de pinnee har ingen annen funksjon enn å bære elktriske impulser, så så lenge du kan få dem bene nok til at du får dem nedi sporet, så er det bare å bøye i vei. tips - ikke bøy fram og tilbake mer enn absolutt nødvendig, eller knekker de før eller siden om du bøyer for mye på dem, og om de knekker så kan du si adjø og farvel i praksis - ved midnre du er verdensmester i mikro-lodding :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Annet som kan være problemet for at du ikke får opp noe på skjermen? - ja absolutt, men det er ingen annen spesifikk grunn, bare mange andre muligheter som også kan føre til den typen feil. Ser du på forumet, så er dette symptomet ganske så vanlig, men feilårsaken er skjeldent den samme.

Om du er usikker, så koble det opp "barebone". Dvs. ha kun i hovedkort, CPU, RAM (1 stikke) og skjermkort. Dette for å redusere sjansene for konflikter og feil. koble det gjerne også opp på et bord i stedet for kabionettet, for å unngå muligheten at du kobler det feil og lager kortslutninger.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...