Kleif Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Det har seg sånn at jeg skal selge bilen min, men den står på andre siden av landet siden jeg studerer i en annen by. De som muligens skal kjøpe den kommer og ser på den nå til helga. Hva trengs av papirer osv. for å få skiftet eier? Annet i tillegg til vognkort? Jeg har erfaringer med at biltilsynet kan være vrange pga. den minste ting, så vil ha alt i orden på forhånd. Trengs min underskrift noe sted som et absolutt krav? (vanskelig å få til) Trenger svar fort! Takk! Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Eier må skrive under del 2 av vognkort. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Mulig å gi tillatelse til at foreldre kan skrive under i mitt sted? Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Kan ikke ny eier skrive under på vognkortet, så sender dere det til deg, du skriver under og leverer det til nærmeste trafikkstasjon? Dere må jo ikke skrive under samtidig. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Greia er at bilen står uten skilter, og de kommer langveisfra. De må altså få skilter på bilen og ta den med seg på en dag Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Har akkurat kjøpt bil Du må bare fylle ut en eierskiftemelding som du sender til kjøper. Denne kan du skrive ut fra nettet. Ny eier må ha tegnet forsikring på bilen din før han går til biltilsynet med eierskiftemeldinga. Han får der et midlertidig vognkort. Kan være lurt at dere har undertegnet kontrakt før han får eierskiftemeldinga Skal han betale med banklån med pant i bilen, får han pengene først etter bilen er reg. på han, kontrakt er underskrevet osv. Her kan du lese mer om omreg. http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal Endret 8. februar 2008 av Fløffi Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Skal han betale med banklån med pant i bilen, får han pengene først etter bilen er reg. på han, kontrakt er underskrevet osv. Kjøper får ikke pengene ved pant i bilen, de går rett fra banken til selger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå