Stigandr81 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Skal kjøpe hjemmekinoannlegg, men er veldig usikker på hva som er bra. Så eg hadde satt pris på om noen med litt meir ekspertise enn meg sjøl hadde gitt litt annbefalinger og tips. Budsjett på 15000,- Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 I den prisklassen får du mye bra, men er det kun lyd du skal ha for pengene, eller skal du ha DVD/HD-DVD/Blu-ray også? Hvor stort er rommet? Har du mulighet til å dra innom en hi-fi butikk? Skal det bare brukes til film/TV? (Hvis ikke, hva slags musikk?) Hvis du har lyst på noe veldig bra, og har litt ekstra penger på lur, så kan kanskje JBL ES pakkeløsningen fra HiFi Center Kjeden være noe for deg? Regn med å måtte bruke noen tusenlapper på en god forsterker. Harman/Kardon AVR247 for eksempel. Blir det litt drøy, så har du Dali Concept 6 pakken fra HiFi Klubben, som godt kan kombineres med en Denon AVR-1908. Lenke til kommentar
Stigandr81 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Skal kjøpe hjemmekinoannlegg, men er veldig usikker på hva som er bra. Så eg hadde satt pris på om noen med litt meir ekspertise enn meg sjøl hadde gitt litt annbefalinger og tips. Budsjett på 15000,- Hei Eg har PS3 som eg trur spiller HD og Blu-ray. Så eg treng egentlig kun lyd for å få en god "kinofølelse" i stua. Rommet er på ca 30kvadrat. Skal til å pusse opp stua så eg tenkte å legge opp trekkerør i veggene for å skjula kablane. Takk for tipsa:) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du kan jo feks høre litt på Yamaha RXV661 eller RXV861, sammen med NS555/777 og bak, senter og sub fra samme serie? En slik pakke vil også komme på ca 15000,- og det vil gi deg god lyd i bøtter og spann. Yamaha får ofte svært mye skryt for kinolyden sin, at den engasjerer og er "morsom" . I tillegg er det et merke flere enn kun en butikk fører, og du burde dermed kunne skaffe deg en god pris pga konkurranse rundt merket. Lenke til kommentar
Stigandr81 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Du kan jo feks høre litt på Yamaha RXV661 eller RXV861, sammen med NS555/777 og bak, senter og sub fra samme serie? En slik pakke vil også komme på ca 15000,- og det vil gi deg god lyd i bøtter og spann. Yamaha får ofte svært mye skryt for kinolyden sin, at den engasjerer og er "morsom" . I tillegg er det et merke flere enn kun en butikk fører, og du burde dermed kunne skaffe deg en god pris pga konkurranse rundt merket. Høres veldig bra ut:) Takker og bukker for gode tips!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå