Holmgang Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hei! Fikk meg PS3 idag 1. Hva sier dere til at PS3 står på om natten? Er det en god eller dårlig ide? 2. Hvordan lager man enda en bruker, slik at man kommer in på US store? 3. Får ikke til å laste filer over eller streame fra pc, har prøvd TVersity, men vet ikke om jeg klarer å bruke det riktig. Det er bare helt svart inne på Library, har lagt inn to filmklipp på Sharing? Tusen takk for svar! Endret 7. februar 2008 av vhordnes Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 1. Hva sier dere til at PS3 står på om natten? Er det en god eller dårlig ide? Jeg har ikke noe problemer med min i alle fall, den har stått på over natten mange ganger, eneste er at viften kan være litt forstyrrende (har den på soverommet) 2. Hvordan lager man enda en bruker, slik at man kommer in på US store? Er faktisk ikke sikker, har kun laget en.. 3. Får ikke til å laste filer over eller streame fra pc, har prøvd TVersity, men vet ikke om jeg klarer å bruke det riktig. Det er bare helt svart inne på Library, har lagt inn to filmklipp på Sharing? TVersity bruker litt tid på å indexere klippene /etter at du har lagt dem til, trykk refresh sharing eller restart sharing hvis det første ikke hjelper. Sjekk også at du har valgt PS3 inne på innstillingene, og at resten ser greit ut utifra åssen oppsett du har, fikk det til uten mye styr selv, måtte bare vente på indexeringen. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Men indexeringen, ville jeg ikke merket hvis noe skjedde? HAr refreshet mange ganger.. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 finner du media serveren på ps3en ? Om du skal se film så må du bruke media serveren som ligger under Video, ikke dem som ligger under Bilde og Musikk. For å teste om filene er indeksert velger du library i tversity programmet og leter opp og spiller av filmfilene der. Inne på datamaskinen altså, IKKE via ps3en Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Finner ikke media serveren. Men finner den på UPnP nettverket på pcen (media serveren) Når jeg trykker på den kommer opp en local side med filmene mine. Og jeg fant faren min sin pc, så portene er vel åpen? Men på library er det ingen ting :S Noen råd? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Finner ikke media serveren. Men finner den på UPnP nettverket på pcen (media serveren) Når jeg trykker på den kommer opp en local side med filmene mine. Og jeg fant faren min sin pc, så portene er vel åpen? Men på library er det ingen ting :S Noen råd? Selv har jeg svært dårlige erfaringer med Tversity og ps3. Det er svært ustabilt. Har hendt mange ganger at det har fungert perfekt også har det plutselig ikke fungert. Det låser seg også ganske ofte. Da både i form av feilmelding i windows under administrering av delte filer og feilmeldinger på ps3 under filmtitting. Har prøvd å endret på alt av instillinger uten å lyktes med å få det helt stabilt. Du kan prøve å deaktivere brannmuren din hvis du har det på pcen din. Du kan også prøve å restarte pc og ps3. Hender i hvertfall at jeg må gjøre det for at ps3 skal finne medieserveren. Fikk en gang akkurat det samme problemet som du har helt uten videre. Da akkurat når jeg og samboeren hadde kjøpt oss pizza og skulle kose oss med en film. Jeg prøvde ALT, men vi måtte til slutt ta til takke med borettslaget på nrk mens vi spiste. Det ble løst helt uten videre litt senere på kvelden. Tversity er med andre ord ikke til å stole på. I hvertfall ikke etter mine erfaringer. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Yey!! Fikk det til (brannmuren) Tusen takk! Men er det noen måte jeg kan gjøre slik at det virker, MED brannmuren på? Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Hvordan lage US konto: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=796821 , for å lage en til konto, går du helt til venstre og går opp og velger "Lag ny konto". Endret 8. februar 2008 av CissaM Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Yey!! Fikk det til (brannmuren) Tusen takk! Men er det noen måte jeg kan gjøre slik at det virker, MED brannmuren på? Bare hyggelig! Ja, det er det. Du kan gi brannmuren beskjed om at Tversity skal få lov til å slippe gjennom den. Hvordan du gjør dette varierer ut fra hvilken brannmur du bruker. Hvis du ser litt rundt finner du det nok ut. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Fant ut av det, men da virket det ikke lenger..? :S Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Fant ut av det, men da virket det ikke lenger..? :S Sikker på at du fikk det rett da? Høres nesten ikke sånn ut. Hvilken brannmur bruker du? Windows sin? En annen i tillegg? Dersom du ikke får det til med den du har, og ønsker å kjøre en brannmur, kan du jo prøve å bytte til en annen, for å se om du kanskje får det til å fungere med å gi tversity tilgang i den. Har du gitt tilgang til: C:\Program Files\TVersity\Media Server\MediaServer.exe i brannmuren din? Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Bruker Windows sin Jeg hadde visst gitt tilgang til feil fil. Tusen takk for hjelpen igjen! Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Bruker Windows sin Jeg hadde visst gitt tilgang til feil fil. Tusen takk for hjelpen igjen! Bare hyggelig. Fungerer det bra nå? Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Funker supert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå