Gå til innhold

HD problemer. Hjelp!!!

Jon247

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å koble på en ekstra hd. Har satt den gamel som master og den nye som slave. Cd-rom og brenner er koblet sammen. Når jeg da skrur på, får jeg ikke startet opp win. Får beskjed om at det ikke finnes noen harddisk. Noen forslag som kan være feil?

Opprinlig var hd master og cd-rom slave. Brenner gikk rett i kortet. Går det an å koble den nye hd til brenner? Hvordan skal det da evt være med master, slave osv?

Takk for all hjelp!

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"CD-rom og brenner er koblet sammen" Du har valgt master/slave her også?

I tillegg bør du sjekke i BIOS om IDE-"slotene"er forhåndsdefinert... de bør stå på "auto".

Når jeg skal koble den nye hd, har jeg koblet den sammen med eksisterende hd. Cb brenner er master og cd-rom er slave. Bios står også på auto.

Slik som det er opprinlig koblet, er hd+cd-rom og brenner for seg selv. går det å koble hd på den ledige porten på kabel på brenner?

Lenke til kommentar
Det går fint å koble hd på ledig ide kabel som brenner bruker, ja. Den må da selvfølgelig kobles som master, om brenner er slave, og som slave, om brenner er master.

Mener jeg ogås har forsøkt det, og da ble E:(brenner) borte på min datamaskin. Det lå kun C: og D: når det ble gjort. Da var brenner master og hd slave

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...