janarehansen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei, har et spørsmål. Bor i et leilighetshus med omlag 50 bebobore. Internett er del av husleia og jeg kobler meg bare rett inn i uttaket i veggen. Sånn jeg har forstått det er det en server/router? i kjelleren som dekker alle leilighetene. Linja er på 4mb. Problemet er at svært ofte når jeg logger på så får jeg en hastighet på helt ned mot 30-40kb. Med andre ord ikke brukbart til stort. Jeg har snakket med huseier og ISP. De sier at det kommer av at enkelte brukere i leilightetshuset drar hele kapasiteten til linja, og det er grunnen til elendigheten. Har testet med to maskiner her og begge er like seine, har også snakket med en kompis som bor i samme bygget og han opplever det samme. Det er med andre ord ikke noe feil på min side. Kan det være at noen i bygget sitter og laster ned mange og feite torrenter/p2p og at disse stjeler hele linja? Kan ISP stenge/begrense disse? Og er det noe jeg kan gjøre for å få tatt en større del av kapasiteten på linja? Takker på forhånd for innspill/svar. Lenke til kommentar
JButton Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 4000 / 50 = 80 Kb per pers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå