Gå til innhold

Mystisk stemning i Norheimsund

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Poster eit bilde jeg tok fra verandaen til kjærsten min.

Alt i alt ble jeg fornøyd, men jeg har ikke mus til å fikse alle smådetaljer osv (sitter på laptop)

magic.jpg

Alt i alt ble jeg fornøyd, håper på konstruktiv kritikk!

Veit forresten at det svarte kanskje ble en tone for mørkt, men syntes samtidig at det gav ein litt "mystisk" stemning over det hele. Er det bare meg eller?

Endret av cv-trial
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He, så den ikke før nå :p men bare vent jeg skriver så fort jeg kan.

Edit:

Litt mye støy i de lyse delene av bildet.

Det virker ikke som om noe rundt den tåka er skarpt, sikkert på grunn av tåka som rørte på seg, men jeg syns det hadde vært best om hele kirketårnet hadde vært litt skarpere og mer tydelig. Resten av skogen og tåka ser ut til å være ute av fokus. Hvor lang lukkertid brukte du?

Skjønner at du er ute etter en mystisk morgen/kveldstemning, men da må du gjøre fjellene bak mye mørkere. De ser jo ut som om de er klippa ut fra kl 12 på sommerens mest solfylte dag. :p

Den buska til høyre forstyrrer, og fungerer dessverre ikke som en ramme. Jeg ville kuttet slik at kun de to siste små grenene henger inn i bildet, å så clonet de vekk, slik at du slipper at det blir så trangt. Og du kan helt sikkert ikke være så stram i bunn, vannet rekker nesten ikke vise seg ferdig. Enten bør du gi mer luft, eller cropp tettere, ca rett over den lyse flekken i vannet. Har du mer å gå på i toppen vill jeg gjort det.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
He, så den ikke før nå :p men bare vent jeg skriver så fort jeg kan.

Edit:

Litt mye støy i de lyse delene av bildet.

Det virker ikke som om noe rundt den tåka er skarpt, sikkert på grunn av tåka som rørte på seg, men jeg syns det hadde vært best om hele kirketårnet hadde vært litt skarpere og mer tydelig. Resten av skogen og tåka ser ut til å være ute av fokus. Hvor lang lukkertid brukte du?

Skjønner at du er ute etter en mystisk morgen/kveldstemning, men da må du gjøre fjellene bak mye mørkere. De ser jo ut som om de er klippa ut fra kl 12 på sommerens mest solfylte dag. :p

Den buska til høyre forstyrrer, og fungerer dessverre ikke som en ramme. Jeg ville kuttet slik at kun de to siste små grenene henger inn i bildet, å så clonet de vekk, slik at du slipper at det blir så trangt. Og du kan helt sikkert ikke være så stram i bunn, vannet rekker nesten ikke vise seg ferdig. Enten bør du gi mer luft, eller cropp tettere, ca rett over den lyse flekken i vannet. Har du mer å gå på i toppen vill jeg gjort det.

Takker for bra kritikk!

Jeg er enig i at de trærne til høgre forstyrrer en del, men syntes samtidig at de gjorde en del av stemningen. Kirketårnet er uskarpt på grunn av at skodda som ligger rundt kirka var full i støy, og jeg brukte blur for å rette det opp. Jeg skulle nok latt være å gjøre selve kirka uskarp også!

Takker igjen;) Og kom med mer om det er mer! :p

Lenke til kommentar
Neat Image funker bra til fjerning av støy, selv gratisvaren, og man får ps plugin ;)

Prøvde det ein gong, men gratisvaren komprimerte bildet så mye, og bilde kvaliteten ble betraktelig dårligere, men det funker jo fint å gjøre det i photoshop, så lenge ein husker på å ikkje ta med de viktige detaljene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...