beeflow Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) For å si det med en gang - jeg eier ikke klokskap når det kommer til PC. Derfor trenger jeg hjelp. Kjøpte en fujitsu siemens bærbar nylig - er ikke fornøyd. Jeg setter ikke høye kriterier, men MÅ ha en stillegående PC. Men denne vifta går hele tiden uten stopp, og det blir søkkevarmt rundt PC-en. Det verste er jo bråket! Kan jo ikke ha den med meg noen plass uten å plage folk rundt meg. Derfor lurer jeg på om det finnes muligheter for å skifte ut vifter på denne eller gjøre noen som helst modifikasjoner slik at den går stille? Eller har jeg bare ikke noe annet valg enn å gå til innkjøp av ny PC - igjen? Ikke vet jeg hva som kan gjøres i dagens teknologiverden Endret 7. februar 2008 av beeflow Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 I en laptop er du SOL (shit out of luck) i de fleste tilfeller. Hva slags FSC laptop er det? Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Du bør sjekke at PC-en benytter speedstep etc for å kjøre ned ytelsen når det ikke trengs. Derved får du lavere varmeutvikling og mindre støy. Ellers er du SOL som Wibla sier. Lenke til kommentar
beeflow Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 I en laptop er du SOL (shit out of luck) i de fleste tilfeller. Hva slags FSC laptop er det? FSC amilo pa 1538 er maskinen. Pcen har jo en throttle(?) funksjon, men det tar ikke lang tid før vifta er på'n igjen. Fikk et tips om Asus Eee. Kunne det vært en grei erstatter montro om jeg kun vil ha en lydløs maskin, og ingen andre kriterier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå