Gå til innhold

Lost: Skal vi ha noen regler/retningslinjer for episodetrådene?


Regler/Retningslinjer for episodetrådene  

27 stemmer

  1. 1. Episodetråder kan ikke opprettes tidligere enn 12 timer før den aktuelle episoden vises på amerikansk fjernsyn

    • Enig
      21
    • Uenig
      5
    • Ingen formening
      1
  2. 2. Alle episodetråder skal følge denne malen: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=905615

    • Enig
      24
    • Uenig
      3
    • Ingen formening
      0
  3. 3. Forventninger til kommende episoder postes i tråden til foregående episode

    • Enig
      15
    • Uenig
      11
    • Ingen formening
      1
  4. 4. Spoilere for kommende episoder postes i egen spoilertråd

    • Enig
      21
    • Uenig
      4
    • Ingen formening
      2
  5. 5. Hver tråd skal være fri for spoilere for nestkommende episode

    • Enig
      23
    • Uenig
      2
    • Ingen formening
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener forventinger til kommende episode både passe i førkommende episodes tråd, men den kan også passe i Lostkafé. Der mener jeg alt bortsett fra spoilere egentlig kan diskuteres. Man tar det som det passer, men er forventingen sterkt tilknyttet forrige episode, f.eks. "håper John og gjengen sammen drar til Jacobs hytte", kan dette passe i en episodetråd.

 

Synes egentlig en avstemming her er unødvendig, de reglene som er satt er utviklet over tid for å gjøre forumet her ryddig og oversiktlig samt for å hindre at spoilers dukker opp i øst og vest. Det synes jeg alle bør respektere. 12 timer før episodestart er helt ok etter min mening, da kan alle som føler for det gå inn dit for å se hvem epsioden skal handle om etc. om dette skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar

Siden det ikke er kommet noen motforestillinger av vekt her, så synes jeg saken kan regnes som vedtatt. Påkaller moderator, så får de avgjøre om det er avgjort eller ikke. Følges ikke reglene, mener jeg mod kan pålegge trådstarter å endre førstepost om de ikke gidder å gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Slik som Goliath påpeker ønsker vi flere stemmer før vi "vedtar" noe. Dette fordi vi ønsker å høre hva flertallet ønsker, og det er derfor jeg satt opp en poll slik at flest mulig av de som er aktive i Lost kan vise hvorvidt de er enig eller uenig i de reglene som har blitt foreslått uten å måtte skrive i tråden. Jeg regner med det er flere enn 19 personer som bruker Lost-kategorien aktivt, så vi får bare gi pollen litt tid. :)

Lenke til kommentar

Hvor mange er mange nok Skagen og uberGoliath? Det er en god del brukere av lost-forumet, men i varierende grad av aktiv bruk. Jeg mener de som har stemt sannsynligvis er de som er aktive og som har gjort seg opp en formening. Som dere ser er også overvekten stor på "for" i alle bortsett fra én av pollene. Jeg ønsker å ha et ryddig forum så fort som mulig, ikke ha noe kvasi til det er "nok" stemmer. Jeg mener resultatet det bikker mot nå er det klart mest fornuftige, men jeg bøyer meg for demokratiet unasett hva det skulle tilsi. Som jeg har gitt uttrykk for, mener jeg demokratiet har sagt sin mening, dette er representativt, derfor har vi fått et svar - et godt svar forøvrig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...