Snuggis Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Fikk meg i dag en helt ny iPod Touch, men virker ikke som om den vil lade. Har prøvd både å koble til USB på PC`n og det eksterne lade adapteret jeg kjøpte ved siden av, men ingenting ser ut til å funke. Når jeg kobler til PC`n kommer apple-logoen opp på skjermen, men ikke noe mer. Når jeg kobler til det eksterne adapteret, så kommer først apple-logoen, så kommer det et bilde som viser en usb-kabel og itunes-ikonet. Er bare batteriet defekt eller er det noe jeg kan gjøre? -Snuggis Endret 18. februar 2008 av Snuggis Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Eeh, du må installere itunes på PC-en så state itunes, så koble touchen til PC-en.. lader den der vettu Håper du får stor glede av din iPod Touch : ] Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Den skal da kunne lade uten å måtte koble seg til iTunes. Men første gangen må man det uansett,sant nok det. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Eeh, du må installere itunes på PC-en så state itunes, så koble touchen til PC-en.. lader den der vettu Håper du får stor glede av din iPod Touch : ] Hva hjelper det egentlig? Den lader jo ikke selv på eksternt adapter. Slik du putter i veggen vet du? Prøvde i en time, men er ikke villig til å skru seg på når jeg kobler den fra. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Som sagt må du koble til iTunes første gangen om du ikke har gjort det. For det andre funker ikke alle sånne eksterne adaptere til touch. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Som sagt må du koble til iTunes første gangen om du ikke har gjort det. For det andre funker ikke alle sånne eksterne adaptere til touch. Hvorfor funker det ikke? Sjekka opp på nettet og det står at det skal funke. I følge spesifikasjonene til både spilleren og til adapteret så skal det funke. Har forresten vært i kontakt med Apple support, og de sa ingenting om at det ikke skulle funke. På den annen side, så prøvde jeg nettopp å starte iTunes først, nå jeg har prøvd før, og så koble til spilleren. Det kommer opp et Apple ikon på skjermen til touchen, men skjer ikke noe mer. Kommer ikke opp på Pc`n og den lader ikke. Har den akkurat nå koblet til den bærbare PC`n min, og når jeg trykker på på-knappen til touchen, så kommer det opp et Apple-ikon som bare blir stående der, før den skrur seg av igjen. Endret 7. februar 2008 av Snuggis Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ja, har du itunes kjørende da?? Den lader så lenge den slår seg på... hvordan kan du egentlig vite at den ikke lader når du ikke har startet edb første gangen ennå?... mhm... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) ja, har du itunes kjørende da??Den lader så lenge den slår seg på... hvordan kan du egentlig vite at den ikke lader når du ikke har startet edb første gangen ennå?... mhm... Fordi når jeg kobler den til den eksterne laderen, så kommer det en usb kabel og et iTunes ikon opp på skjermen, men også et batteri ikon som jeg sjekket opp skal bli grønt når den er ladet. I tillegg, så burde den jo kunne lade selvom den ikke har vært igjenom "startfasen". Dette er bare tull. En annen ting. Det skjer jo ikke noe annet enn at apple ikonet kommer fram på skjermen til iPoden når jeg kobler den til PC`n. (JA, har iTunes kjørende) Og selv om den har stått koblet til slik i en times tid med itunes oppe, så skjer det ingenting og det er umulig å skru den på uten at den er koblet til en strømkilde, Endret 8. februar 2008 av Snuggis Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ehm.. foreslår at du filmer dette og laster det opp, så blir det litt lettere å se problemet : ] Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Ehm.. foreslår at du filmer dette og laster det opp, så blir det litt lettere å se problemet : ] Her kan dere se hva som skjer når jeg plugger den i USBen. iTunes er starta opp på PC`n på forhånd. Filmen Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Merkelig det der ja. prøv å hold av knappen + home knappen inne i noen sekudner samtidig, se om det skjer noe.. (mens den er koblet til og itunes kjørende) Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Merkelig det der ja.prøv å hold av knappen + home knappen inne i noen sekudner samtidig, se om det skjer noe.. (mens den er koblet til og itunes kjørende) Har prøvd det. Skjer ikke noe nytt. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Tok kontakt med komplett.no og Apple og vi kom fram til at det måtte være noe galt med batteriet. Sendte inn Touchen og fikk en ny i dag som fungerte utmerket med en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå