DementedAlbino Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har dette hovedkortet: https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Så det jeg lurer på er enkelt og greit hvilken cup jeg bør gå for til dette hovedkortet som er vesentlig bedre enn en E6300. Maskinen skal brukes som HTPC sammen med ffdshow. Takker for svar. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har dette hovedkortet: https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Så det jeg lurer på er enkelt og greit hvilken cup jeg bør gå for til dette hovedkortet som er vesentlig bedre enn en E6300. Maskinen skal brukes som HTPC sammen med ffdshow. Takker for svar. Siden det bare støtter 1066 fsb så blir vel det beste du kan sette på den q6600, ikke akkurat noen kjølig cpu, men en veldig bra da. Du ksn jo også velge e6600 som passer helt fint i en htpc. Er jo også noe som heter T8300 men usikker på om den støttes på hovedkortet ditt siden den er 45 nm, burde fines bios oppdatering for dette men det får du sjekke selv Vil nok helt klart være den kjøligste og sikkert mye overklokkings potensiale i den Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 LEste ett sted at E-serien ikke støttet HT, så da får jeg vel ikke benyttet begge kjernene i cpu skikkelig? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) LEste ett sted at E-serien ikke støttet HT, så da får jeg vel ikke benyttet begge kjernene i cpu skikkelig? Mener du hypertrading? Cpu har to kjerner de får du brukt så lenge programvare støtter det, uansett vil kjernene avløse hverandre. Vil jo å fungere ved multitasking Endret 7. februar 2008 av aleksnor Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Ja, var det jeg mente med HT. Leste at det kun var Extreme edition av cpu i E serien som kunne brukes til dette. Var i en tråd her på forumet angående c2d og ffdshow, se om jeg finner den igjen. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Ja, var det jeg mente med HT. Leste at det kun var Extreme edition av cpu i E serien som kunne brukes til dette. Var i en tråd her på forumet angående c2d og ffdshow, se om jeg finner den igjen. her diskuteres det værtflall http://avforum.no/forum/diy-htpc-konstruks...uo-ffdshow.html skulle ikke være no problem som jeg kan se Edit : http://www.coreavc.com/index.php?option=co...27&Itemid=1 evt denne som skal klare å utnytte flere kjerner Nyeste versjon av ffdshow : http://www.afterdawn.com/software/video_so...ers/ffdshow.cfm Endret 7. februar 2008 av aleksnor Lenke til kommentar
Føss Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 nå har ikke jeg lest de tidligere nevnte diskusjonene fra aleksnor, men jeg syntes å huske at HT er en teknologi som tillater 1 kjerne å jobbe som om den er 2 slike at man får 2 forskjellige kjerner til å jobbe med 2 forskjellige ting, det kan hende jeg tar feil. men hvis dette er tilfellet så er det ikke så farlig siden Core2Duo har 2 kjerner Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Står følgende på Asus sin side: Intel® Quad-core CPU ReadyLGA775 socket for Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Duo / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D Processors Compatible with Intel 05B/05A/06 processors Intel Hyper-Threading Technology ready Jeg vil helst ikke bruke så altfor mye på ny cpu, men vil samtidig ha en som kan brukes til avisynth og oppskalering av DVD. Den må i tillegg være bedre enn den jeg alt har for at det skal være noe poeng i å oppgradere. Tar gjerne i mot tips om bra ram samtidig, men også her er økonomi ett viktig tema. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det eneste som vil være en solid erstatning vil være en Quad Core. Kjøper du en Q6600 om en mnd eller to så har prisen gått ned endel. En Q6600 G0 er helt grei mht varme dersom du ikke klokker, eller klokker lite (2.7-3.0GHz). Minne f.eks OCZ 4GB Det spørs jo hvor mye minne du trenger da. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Holder vel med 2 GB til bruk i xp? Vil jeg merke noen ytelsesforskjell om jeg velger xp 64 bit framfor 32 bit? Jeg skal i tillegg bygge en filserver, så om jeg kjøper nytt hovedkort, cpu og minne så har jeg jo nesten filserveren på plass ved å bruke de gamle delene. Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Gå for Q6600, den går for billige 1700.- eller noe nå. Den er rå. 2 GB ram holder til xp, til vista er det anbefalt 4GB. En server kan med fordel ha mere ram. Endret 18. februar 2008 av kaeksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå