Gå til innhold

Ørepropper til konsert

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at det finnes ørepropper som bare stenger ute spisser toner og slikt, men du hører fremdeles like godt.

Og at de som spiller i band bruker det.

Hvor kan man i så fall få tak i det?

Noen som kan si meg noe mer om dette?

- Snorre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt at det finnes ørepropper som bare stenger ute spisser toner og slikt, men du hører fremdeles like godt.

Og at de som spiller i band bruker det.

Hvor kan man i så fall få tak i det?

Noen som kan si meg noe mer om dette?

- Snorre

Du finner støypropper med filter bl.a. her: http://www.gnresound.no/vaare_produkter/stoeypropper.htm

Jeg har ikke testet dem, så jeg vet ikke om de er noe bra. De vil i hvert fall bevare hørselen din vil jeg anta.

- AH

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Kanskje litt sein ute, men Elacine 15db øreplugger ble anbefalt meg av en som jobber mye med musikk, og jeg har brukt dem nå i tre år. De er fantastiske, demper ganske jevnt over alle frekvenser og gjør feedbacken noe mindre plagsom. I tillegg slipper du svette ører etter en konsert, både på grunn av at de lar luft gå gjennom, og siden de er formstøpt etter ørene.

Prisen er stygg; rundt 1300 kroner for et par formstøpt etter ørene dine og med 15 db filter, men jeg mener personlig de er verdt det. Starkey.no selger dem her til lands, blant annet i Oslo.

De kommer med utbyttbart filter, så du kan kjøpe 9db og 20 db filter til dem. Disse filterene demper mindre jevnt over frekvensene, men spesielt 20 db er greit hvis du tilbringer konsertene veldig nært høytalerene.

Første posten ble litt reklame, beklager det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...