Gå til innhold

Lyden høres falsk ut,

Anbefalte innlegg

Hei.

Utrolig merkelig problem.

Plutselig har PCen begynt å levere lyd som høres falsk ut, den falske lyden kommer tilfeldig og jeg har foreløpig kun funnet spor av den i windows media player classic, Winamp og Media Monkey.

Vanskelig å forklare hvordan det høres ut, men jeg kan prøve.

Jeg setter på en sang, den høres normal ut, men plutselig høres det ut som om noen senker farten på sangen for så å sette den opp igjen til normal hastighet. Det forekommer relativt hyppig og gjør at jeg ikke orker å høre på musikk på PCn.

Jeg trodde det kun var mp3 filene som hadde problemet, men det samme skjedde når jeg satte på en musikkvideo, tror det var avi.

Skal komme med hvilket lydkort jeg har senere, husker ikke det i farten, bare lurer på om noen har opplevd noe lignende.

Edit: Er veldig trøtt akkurat nå så det kan hende det ble litt rart formulert.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke installert nye drivere nei. Skal prøve det i morra.

Står på Direct Sound i Media Monkey, så jeg regner med at de andre avspillerne jeg opplever problemet i også har det.

Er en annen output plugin som heter wave, ser ut til å fungere greit nå. Hva kan grunnen til dette være?

Lenke til kommentar

Jeg mistenker det er noe kluss som gjør at driverne får litt trøbbel med å "snakke" sammen med DirectSound-APIet. Du sier du ikke har installert drivere, men om du har lyd er det drivere installert. Jeg tipper det er en medfølgende driver i Windows som er i bruk da, og at det kanskje er denne som er litt problematisk fordi den er utdatert eller ikke er beregnet på akkurat den modellen av lydkortet du har.

Forresten, er det Vista du bruker?

Men du får si ifra hvordan det går med nye drivere i morgen. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...