StupidNick Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 For de som lurer på om en PSU fungerer eller ikke, finnes det en veldig enkel metode. Utstyr: 1 stk. PSU 1 stk. Strømledning 1 stk. Binders 1. Koble til strøm. Koble strømforsyningen til en strømkontakt og vipp bryteren på "1". 2. Bøy bindersen. Bindersen skal bøyes slik at endene er ved siden av hverandre. 3. Start. Plasser den ene enden av bindersen i kontakten der den grønne ledningen går inn og den andre enden på en hvilken som helst svart kontakt. Hvis PSUen ikke er ødelagt skal viftene begynne å gå.. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hvis PSUen ikke er ødelagt skal viftene begynne å gå.. Eller så må du ha belastning tilkoblet for at den skal starte. Enkelte PSUer lar seg ikke "jump-starte" uten belastning på f.eks. hovedkortkontakt. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Prøvde dette på en gammel Q-tec psu jeg hadde liggende, og det funket finfint. Er veldig praktisk å kunne bruke en gammel psu du ikke bruker utenfor en pc, fin til å drive diverse apparater som krever enten 5 eller 12 volt likespenning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hvor mange slike guider trenger man? Det har jo lenge ligget en slik under rett kategori, Strømforsyninger. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=158981 Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Beklager hendelsen. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Er vel greit å ha en tråd om det da, så kan man diskutere bruksområder for en jump-starta PSU og annet rundt emnet? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har lagt inn denne linken før, er en sak jeg laget for å hente ut spenninger, har tenkt på å lage en oppgradert versjon med dummy load og med tilkobling av flere railer. Bruker denne boksen hele tiden http://behydro.com/spenningsfordeling.php Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Fin boks, Behydro. Jeg ser meg nesten nødt til å lage en kopi av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå