Itw Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Heisann Sliter med at jeg ikke får 108mbps på det trådløse nettverket mitt, får kun 54mbps. Med mitt gammle netverkskort fikk jeg koblet opp med 108mbps, men byttet i går til DWA-547 for bedre stabilitet og bedre dekning, men dette kortet vil kun koble opp med 54mbps. Noen som vet om det er noe jeg kan gjøre for og få 108mbps på det nye nettverks kortet? Der er jo den nye N standaren og står på esken at det støtter 108mbps så burde vell koble opp med det da? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Sjekk at du kjører på kanaler uten støy. Har du en nabo som kjører på kanal 1 må du kjøre på 6 eller 11. Kjører en nabo på kanal 6 må du kjøre på 1 eller 11 for å unngå støy. Med andre ord,har du 3 rutere eller aksesspunkt i nærheten av hverandre må de kjøre 1,6 og 11 for å unngå kollisjoner som reduserer blant annet hastighet siden det kreves så stort mellomrom mellom hver kanal. Prøv også å flytte litt på ruteren slik at antennene står annerledes,reflektering kan ødlegge signalet da dirkte signal og forsinkede reflekteringer når nettverkskortet ditt samtidig. Så selv om det viser sterkt signal kan det være av dårlig kvalitet pga av dette. Endret 8. februar 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Dette er trolig et driverproblem. Hvis du kobler opp maskinen med nettverkskabel og henter ny driver med windows så tror jeg det vil ordne seg. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Har faktisk lastet ned siste driver fra D-Link... Nja tror ikke dette med kanaler er problemet heller, da den viser at den er koblet til med 54MBps. Hadde den vært tilkoblet med 108MBps og hatt dårlig dekning, kansje da, men nå så kobler den kun til med 54MBps... Er virkelig irriterende dette:( Men skal sjekke dette med kanaler da jeg ikke fikk så god dekning ennå, routern kun er 3m unna... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 D-link er relativt trege med oppgradering av drivere. Bl.a. har det lenge vært problemer med Vista og driverne som ligger hos D-link. Da har løsningen vært å hente driver hos MS. Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Slå av i driveren automatiske instillinger for kortet, sett det manuelt..hvis det går da, til 108, på begge.sett de til bare G, ikke en mix av a/b/g/n Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Henger ikke helt med på hvordan jeg får satt kortet i kun G mode... Routern står på G only, også er vell "Super G" 108mbps ? Lenke til kommentar
Rotenon Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg får heller ikke koblet D-link DWA-547 kortet til D-link DIR-655 ruteren med annet enn G mode. Har prøvd å sette N mode manuellt i ruteren men jeg får ikke koblet kortet til med annet enn G mode. Bruker Vista 32. Har leita etter drivere og bruker nå 7.3.1.42. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå