llyffant Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei. Har kjøpt en OBD2 kabel til VW og instalert vag-com 409.1 med usb drivere. MEN kabelen vil ikke funke i det hele tatt. Progammet finner den ikke. Når jeg tester på USB porten, så sier den bare "Interface not found" Noen som har hatt samme problem og kanskje har en løsning på det? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Slike kabler er ikke rene usbkabler, men har en konverterings chip inni seg. (Dette gjelder for de orginale, om ebay klonene har det samme er jeg usikker på men antar det). Du må finne ut hvilken port som kabelen har blitt tildelt av maskinen og endre til denne porten inni programvaren på følgende måte: kontrollpanel -> ytelse og vedlikehold -> system -> maskinvare -> enhetsbehandling -> Se så hvilken portnummer den har blitt tildelt. Dette portnummeret bruker du i vag-com softwaren. Når du bruker kabelen må tenningen stå på for at den skal virke. Lenke til kommentar
llyffant Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 har kjøpt denne kabelen Jeg har gjordt sånn at den står som com4, MEN når jeg kjører en test på com 4 så sier den "port status ok, interface found" Og det skulle en jo tro var bra, men den sier det samme selv om kabelen ikke er koblet til!!! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ta en scann når tenninge npå bilen er på og se om den får kontakt. Det ka nselvfølgelig hende det er galt med kabelen også, men det forslaget jeg kom med over er nok den mest vanlige feilen som gjøres. Prøv å endre com port i vagcom, og se om ting endrer seg da. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Sjekk også at hastigheten er rett satt i COM instillingene, nå vet jeg ikke hva det skal være for vagcom men karnsje noen andre kan belyse dette. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 kabelen henter strøm fra bilen (faktisk), så du vil ikke finne den før den er koblet til bilen og det lyser en lampe på den.. er hvertfall slik på min, kjøpt på ebay for 124 inkl frakt Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Har ikke maken kabel, men jeg måtte instalere KKL USB driver eksternt og sette com porten som skulle emuleres fra USB i dette programmet, og så sette opp vag-com til å kjøre mot denne emulerte porten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå