Gå til innhold

Trekke av begge hagle-pipene samtidig?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Baikal IZH 43-hagle sideligger i kaliber 12/70. Jeg har trekt av begge løpene samtidig et par ganger, men er det smart? Kan det bli våpensprengning? På en sideligger rykker jo rekylen høyrepipa til høyre og den venstre pipa til venstre da de avfyres. I og med at begge pipene blir fyrt av samtidig har jeg mistanke om at det kan bli for stort trykk, og at pipene i verste fall kan revne fra hverandre....Noe som ikke ville være en behagelig opplevelse. :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Baikal IZH 43-hagle sideligger i kaliber 12/70. Jeg har trekt av begge løpene samtidig et par ganger, men er det smart? Kan det bli våpensprengning? På en sideligger rykker jo rekylen høyrepipa til høyre og den venstre pipa til venstre da de avfyres. I og med at begge pipene blir fyrt av samtidig har jeg mistanke om at det kan bli for stort trykk, og at pipene i verste fall kan revne fra hverandre....Noe som ikke ville være en behagelig opplevelse. :S

Uten å være spesielt våpenkyndig vil jeg tro at du ikke skal bekymre deg for at løpene skal splittes. kreftene i rekylen er jo først og fremst bakover.

Det kan heller være et problem at låsemekanikken ikke er laget for å håndtere kreftene av to løp som fyres samtidig - det ville jeg ha vært mer redd for om jeg var deg.

Tipper dette er totalt harmløst med leirdue ammo, men noe du bør ha i tankene om du skyter med kraftigere saker.

Lenke til kommentar

Har du ikke lest Morgan Kane!

Den gutten sparte ikke på patronene, hvis han brukte hagla og det var ofte, ja da brente han av begge løpa samtidig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har du ikke lest Morgan Kane!

Den gutten sparte ikke på patronene, hvis han brukte hagla og det var ofte, ja da brente han av begge løpa samtidig!

Kane var egentlig ikke særlig glad i å bruke hagla etter å ha sett hva den kunne gjøre med folk på kort hold, men nå er vi vel litt på vei OT... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...