Feltherre Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hei Jeg har en Linksys WRT54GC ruter og jeg trenger hjelp med åangående passordet. Er det mulig at jeg velger passordet selv på nettverket sånn det blir enklere å huske? Nå er det sånn at jeg må skrive noe inn i Passphrase og så kommer passordet opp nedenfor. Så er det noen måte sånn at jeg velger mitt eget passord? Og uten at den automatisk fornyer seg. Takker for alle svar Endret 7. februar 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ifølge manualen til routeren din (WRT54GC), så er det kun deg selv som velger passord, med mulighet til å endre dette fra administrasjondelen i webgrensesnittet. Standard brukernavn er blankt, og standard passord er "admin". Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Tror ikke du helt forstår hva jeg tenker på. Nå folk logger på nettverket mitt så må de taste inn et passord,er det mulig å bestemme dette passordet selv? Jeg har komt inn administasjonsdelen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Mener du kryptering? Alle disse passordene er mulig å bestemme selv etter hva som er meg bekjent. Om du velger WPA-PSK som er den tryggeste krypteringen kan du i alle fall velge nøkkel selv. Nå vet jeg ikke om grensesnittet på din ruter ligner min WRT54G, men hos meg ligger det under Wireless - Wireless Security - vel WPA Personal som modus og TKIP som WPA-algoritme. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Da snakker du kanskje om rettigheter på deling av filer og skrivere i lokalnettet ditt? Da har det i såfall ingenting med din router å gjøre. Når du deler en mappe (På maskinen din), så kan du legge til brukere og deres rettigheter (Lese,slette,skrive etc.) . Om du i forkant har opprettet en bruker "ola", med tilhørende passord, så legger du til "ola" når du deler en mappe. Da har du bestemt det selv Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg foreslår at du bruker WPA-kryptering og velger et greit passord. Det er enklere enn å huske 40 heksadesimale tegn :-) Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Mener du kryptering? Alle disse passordene er mulig å bestemme selv etter hva som er meg bekjent. Om du velger WPA-PSK som er den tryggeste krypteringen kan du i alle fall velge nøkkel selv.Nå vet jeg ikke om grensesnittet på din ruter ligner min WRT54G, men hos meg ligger det under Wireless - Wireless Security - vel WPA Personal som modus og TKIP som WPA-algoritme. Takk,Skagen du har forstått det, men er det mulig å gjør sånn at passodet ikke fornyer seg? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ville valgt wpa 2 da kan du lage ett fast passord og er sikrere enn vanlig wpa Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Ok,men er det mulig å gjør sånn at passodet ikke fornyer seg? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Passordet legger du inn i routeren en gang. Da er det spikret til noen logger seg inn på routeren og endrer det (eller noen resetter den). Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Jeg snakker ikke om passordet du bruker til å logge deg inn på administrator delen.Passordet til krypteringen, er det mulig å gjør det sånn at den ikke fornyer seg? Endret 17. februar 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
anordne Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg snakker ikke om passordet du bruker til å logge deg inn på administrator delen.Passordet til krypteringen, er det mulig å gjør det sånn at den ikke fornyer seg? har du en hotspot løsning? Legger man i wpa(2)psk forandrer ikke passordet seg. Ganske håpløst om man aldri vet passordet/krypteringsnøkkel Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg snakker ikke om passordet du bruker til å logge deg inn på administrator delen.Passordet til krypteringen, er det mulig å gjør det sånn at den ikke fornyer seg? Det var passordet til WPA jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Å,ja, forstår nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå