jonasguten Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 jeg er nybegynner på gitar og jeg har nettop begynt på et kurs... jeg vil lære å spille gitar , bruker en gammel akustisk til å øve på jeg holder på med et band og der spiller jeg el-gitar. jeg er venstrehendt og har bestemt meg for å spille høyrehendt og så lurer jeg på om å kjøpe en ny akustisk. jeg fant denne billig morgan er den bra ?? den kan kobles til forsterker og jeg skal bare øve på den og så var det el gitar da.. eg tror eg må ha to gitarer men er det best å ha en akustisk og så bare spille på en el gitar ved siden av?? venter på svar Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg ville gått for en elgitar, man får ganske bra "Akustisk" lyd om man stiller på forsterker, men om du skal spille kassegitar med fuzlyd får du et problem.. Elgitar har du liksom begge mulighetene.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 En akkustisk stålstrenger er nok den gitartypen som er aller tyngst å spille på for en nybegynner. Hvis valget står mellom det og elgitar, hadde jeg valgt elgitaren, selv om det er mer å lære seg til å begynne med, med forsterker, kabler og diverse. Du får såre nok fingertupper uansett. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Vel, jeg liker å si at det kommer helt an på hva du har lyst til å spille. :-) Personlig tror jeg det kan være lurt å ha begge deler, rett og slett fordi en elgitar ikke kan lage samme lyden som en skikkelig akustisk og omvendt. Øv masse med begge deler hele tiden. Når det kommer til hva slags type gitar du skal ha, ville jeg nok heller puttet pengene mine i en litt mer strøken nylonstrenger enn en billig stålstrenger i første omgang. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg måtte spørre meg soelv om det samme en gang, men fant ut at de kule folka hade el-gitar(min mening). Jeg ville spille låter av band jeg likte som, Metallica, Guns n Roses, Megadeth osv. Da fant jeg ut at jeg måtte ha sån fuzz-lyd. og det gikk ikke med kassegitar. Som SideburnsKongen sier, man kan få en fet akustisk lyd med el-gitar også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå