Zirion Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg spør om dette på vegne av en venn, ettersom han ikke har tilgang til en ekstra pc. Div. specs: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor - XP home edition - Dell dimension 5150 - SATA WDC WD1600JS-75NCB1 harddisk Han hadde virusproblemer med pcn som han ikke klarte å fikse på noen måte. For å løse dette formaterte han harddisken og reinstallerte operativsystemet. Instalasjonen ble fullført, men når han skulle starte maskinen på nytt startet ikke windows-loadinga. Oppstarten til DELL går om og om igjen, og systemet kommer aldri videre til OS loadinga. Noen som vet hva dette kan skyldes eller vet hvordan man kan fikse det? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Var ute for noe liknende forrige uke. Skulle reinstallere på en Medion laptop og brukte da recovery CD-en som fulgte med. (XP home) Alt gikk som normalt til PC-en startet på nytt ,da fikk jeg opp "trykk en tast for å starte fra cd". Her skal man la være å trykke ,og Windows logoen skal dukke opp o.s.v ,noe som ikke skjedde. Trykket man en tast så begynte installasjonen selvsagt på nytt. Jeg brukte da en annen OEM XP home plate ,og installasjonen gikk som smurt. Er ikke sikkert dette hjelper for deg ,men kan være vert ett forsøk. Edit :ser att din venn fikk fullført installasjonen, noe som tyder på att problemet ikke er det samme som mitt. Endret 7. februar 2008 av holvik Lenke til kommentar
killkid Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Heisann, har hatt samme problem jeg, men hos meg var løsningen å "lufte" datamaskinen, åpne opp kabinettete og støvsuge gjerne legge på nytt kjølepasta på cpuen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå