Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Starter ikke lenger.

Anbefalte innlegg

Har en data på snart 4 år som kanskje er dødsdømt. Nå starter den ikke lenger. Viftene starter opp, men dataen bare piper med pip på ca. 1 sek med ca. 4 sek pause mellom hvert pip. Skjermen gir ikke respons i det hele tatt.

Har hatt litt trøbbel med den siden jeg formaterte og installerte nytt skjermkort forrige uke, men stort sett har den funka som før, og jeg har kjørt litt krevende spill på den som CoD4. Har stadig fått melding under oppstart om at 'Windows startet ikke uten feil'. Også har skjermen blitt blå med meldingen 'Windows er avsluttet for å hindre skade på maskinen' eller noe.

Når windows ikke klarte å starte vanlig i dag ble jeg litt pissed off og tok ut skjermkort samt RAM-brikker og satte dem inn igjen for å kontrollere at feilen ikke burde være her. Men etter jeg gjorde dette var altså dataen 'helt dau' som nevnt ovenfor. I verste fall kan jeg kanskje ha skadet noe hardware her uten at jeg skulle tro det.

Noen som kanskje hva som er galt og om noe kan gjøres? Har egentlig ikke råd til ny data nå, og klarer ikke leve uten...

Bare litt om dataen til slutt:

HOVEDKORT: MSI k8Neo platinum edition NForce 250 GB....

CPU: AMD Athlon 3000+ 2 Ghz

RAM: 2GB DDR 400 mhz

Skjermkort : Nvidia Geforce 7900 GS AGP (edit på siste)

Endret av mamobr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...