Gå til innhold

Kjøp av pc til 10 k + 4 k til skjerm, tastatur og mus

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger litt hjelp til å mekke sammen en pc, har ikke noe spesiell erfaring. Jeg kunne tenke meg en pc som kan sparke litt ifra seg.Jeg Har hørt mye om det nye skjermkortet Radeon HD 3870 X2... vet ikke hvordan cpu eller ram jeg skal ha, og hvertfall ikke hovedkort... Lest en del av de andre tråene, men ser ikke noen pc`er med det skjermkortet jeg har lyst på! Så det jeg lurer på om det er noen der ute som har skikkelig peiling og har lyst til å hjelpe meg med valg av komponenter. Skal i all hovedsak brukes til spilling!=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville gått for en E8400, sparer 600kr og mister 200mhz. de kan lett klokkes opp igjen gratis :)

Chieftec er jeg ikkeno gla i, og den PC-en trenger ikke 750W. Kjøp en Mist eller Corsair ca 500W, det holder i massevis.

Ville vurdert 4gb ram, det er så og si gratis idag, og med Vista64bit er det ingen grunn til å gå for mindre.

600spenn for en mus kan være greit, men da bør man ikke i samme budsjett velge billigste skjerm som finnes på markedet. Det er tross alt den man ser på hele tiden... Å velge den dyreste musa på markedet og den billigste skjermen blir litt "merkelig" for min smak..

Samsung T166 500gb harddisk anbefales på det sterkeste, den er rask og veldig stillegående

Å kjøpe et nVidia-hovedkort når man velger et ATIskjermkort er bare tullete! Mindre samarbeidsvillig chipsett skal du lete lenge etter. Gå for et skikkelig chipset, Intel P35. Gigabyte P35-DS3R anbefales. Ihvertfall når SLI er utelukket

Lenke til kommentar
ville gått for en E8400, sparer 600kr og mister 200mhz. de kan lett klokkes opp igjen gratis :)

Chieftec er jeg ikkeno gla i, og den PC-en trenger ikke 750W. Kjøp en Mist eller Corsair ca 500W, det holder i massevis.

Ville vurdert 4gb ram, det er så og si gratis idag, og med Vista64bit er det ingen grunn til å gå for mindre.

600spenn for en mus kan være greit, men da bør man ikke i samme budsjett velge billigste skjerm som finnes på markedet. Det er tross alt den man ser på hele tiden... Å velge den dyreste musa på markedet og den billigste skjermen blir litt "merkelig" for min smak..

Samsung T166 500gb harddisk anbefales på det sterkeste, den er rask og veldig stillegående

Å kjøpe et nVidia-hovedkort når man velger et ATIskjermkort er bare tullete! Mindre samarbeidsvillig chipsett skal du lete lenge etter. Gå for et skikkelig chipset, Intel P35. Gigabyte P35-DS3R anbefales. Ihvertfall når SLI er utelukket

Høres greit ut, hvordan type ram burde jeg velge.. er det noe merkbar forskjell på de billige type og de som er av dyrere klasse ? Jeg er litt opptatt av at den skal være rimelig stille.. hvordan powers. er bra da..? Og kabinett vil jeg bare ha noe som er bra.. og lett å bygge i... bryr meg egentlig ikke om det er pent å se på.

Lenke til kommentar

netshop hadde salg på Mushkin ram forrige uke, extreme performance-brikker, 4gb for 850kr eller no sånt. de skal være bra. men du skal komme langt med standard 800mhz 6400-brikker. vil du lenger overklokkingsmessig bør du kanskje satse på 8500-ram.

anbefaler også en ny cpu-vifte hvis støy er et tema.. folk anbefaler Thermalright Ultra Extreme, jeg har en noctua u9f, veldig fornøyd med den.

god luftflyt i kabinettet er viktig, da 3870x2 utvikler endel varme og er kjempestort!

PC-en min gir ca 14700 poeng i 3dmark06, hvis det sier deg noe. sier ikke meg en drit, bortsett fra at poengsummen økte med 10'000 poeng da jeg byttet fra 7800gt til mitt nye skjermkort

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Det jeg har kommet frem til så langt da..

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775

Skjermkort: Radeon HD 3870 X2

Hovedkort: Intel P35. Gigabyte P35-DS3R

HD: Samsung T166 500gb

Kabinett:

PowerSuply:

Vifter: Thermalright Ultra Extreme

Minne: 2x OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

Mangler kabinett og powers.. så hadde jeg tenkt meg en 22 tommer og bra tastatur/mus... hvordan ser det ut så langt ?

Lenke til kommentar

ser imponerende bra ut det der. tror netshop har tilbud på Mist 500W strømforsyning til rundt 600kr.

en gjenganger på forumet her er Antec nine hundred kabinett. veit ikke åssen det ser ut eller hvor bra det er, men det er veldig populært...

Mist Oghma skal visst være et bra tastatur. ellers har jeg lyst på Logitech diNovo Edge, men syns det er litt i overkant med 1200spenn for tastatur.

Logitech MX Revolution er en bra trådløs mus, ellers er MX 620 eller 518 ok

Endret av newman221
Lenke til kommentar
ser imponerende bra ut det der. tror netshop har tilbud på Mist 500W strømforsyning til rundt 600kr.

en gjenganger på forumet her er Antec nine hundred kabinett. veit ikke åssen det ser ut eller hvor bra det er, men det er veldig populært...

Mist Oghma skal visst være et bra tastatur. ellers har jeg lyst på Logitech diNovo Edge, men syns det er litt i overkant med 1200spenn for tastatur.

Logitech MX Revolution er en bra trådløs mus, ellers er MX 620 eller 518 ok

Er det noen strømforsyninger som utmerker seg i støynivå ? Gjør ingenting å betale noen ekstra hundre. 1200 kr er litt vell mye ja, men trur jeg går får en mus som ikke er trådløs:)

Lenke til kommentar
Ser her at du skal ha den til gaming.. Og da kjøper du vel IKKE trådløs mus.. Derfor anbefaler jeg til mus: Mx518/G9.. Og tastatur: G15.. Men til skjerm ville jeg gått for Acer sin 22".. Meget bra kvalitet! :devil:

Hadde tenkt på g9 ja, og faktisk g15, men helst i den norske utgaven.. har det kommet enda ? Jeg har tenkt litt på samsung.. er det stor forskjell på 2 ms og 5 ms ? Helst en 22 tommer ja..

Lenke til kommentar

okay, nå begynner jeg å nærme meg en pc her :) Her er den siste listen med saker.. vist noen har tips på noe jeg burde forandre eller ting som ikke passer sammen.. så hadde det vært hyggelig om dere sa ifra :)

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775

Skjermkort: Radeon HD 3870 X2

Hovedkort: Intel P35. Gigabyte P35-DS3R

HD: Samsung T166 500gb

Kabinett: Antec Performance One P182 Gun Metal

PowerSuply: MIST, 500W, ATX 2.2, 20/24 pins, Re

Vifter: Thermalright Ultra Extreme

Minne: 2x OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

Skjerm: Asus 22" LCD MW221U, 22" Wide

Tastatur og mus: G9 og g15

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...