Luvilu Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg har nå fått endret Internett-abonnementet til ADSL Turbo12 (12000kbps)(fra 6000kbps). På den stasjonære maskinen oppnår jeg maks hastighet ca 10000kbps, og på den bærbare oppnår jeg bare maks 5000kbps, har kjørt flere tester med samme resultat. Kan det være ruteren (Jensen Scandinavia Air:Link 2954 -64mb) til det trådløse nettet som gjør at jeg ikke oppnår høyere hastighet på den bærbare, eller har det en annen årsak? (Testet via Itavisen.no) Noen dataeksperter som har noen formening om dette? := Lenke til kommentar
Bister Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 man mister nok litt fart, men jeg vil da ikke tro at man skal miste så mye, har du noe i veien som kan blokkere? bettonggulv eller bettongvegger o.l? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 En slik router yter trolig 10-20Mbit ved gode forhold. Det kan være hindringer, refleksjoner eller støy som gjør at du får lavere hastighet. Du kan godt flytte litt rundt på routeren og se om nedlastingshastigheten varierer (ctrl-alt-del og se på nettverk). Anbefaler 11N-utstyr om du skal være bombesikker på å få max hastighet. Det yter inntil 100Mbit trådløst. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hvis det er mange trådløse nett i området, kan det nytte å skifte kanal på nettet ditt. Prøv deg frem og se om det gir utslag. Lenke til kommentar
Luvilu Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 man mister nok litt fart, men jeg vil da ikke tro at man skal miste så mye, har du noe i veien som kan blokkere? bettonggulv eller bettongvegger o.l? Ingen betongvegger eller gulv her i huset nei, det er helt åpent/åpne dører fra her jeg sitter inn til ruteren, ca 8 meter. En slik router yter trolig 10-20Mbit ved gode forhold. Det kan være hindringer, refleksjoner eller støy som gjør at du får lavere hastighet. Du kan godt flytte litt rundt på routeren og se om nedlastingshastigheten varierer (ctrl-alt-del og se på nettverk). Anbefaler 11N-utstyr om du skal være bombesikker på å få max hastighet. Det yter inntil 100Mbit trådløst. Om jeg tar med den bærbare bort til ruteren, sitter 1 meter unna så får jeg en maks hastighet på ca 7000kbph. Hvis det er mange trådløse nett i området, kan det nytte å skifte kanal på nettet ditt. Prøv deg frem og se om det gir utslag. Hvordan skifter jeg kanal? Takk for svar alle sammen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) 7Mbit er ikke normalt. Sjekk denne tråden og se om du kan optimalisere forbindelsen med filen det linkes til. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=907570&hl= Endret 8. februar 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
atrax Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hvordan skifter jeg kanal? Du må rote litt i innstillingene til ruteren. Sannsynligvis kan du bare skrive ip-adressen til ruteren i adressefeltet i nettleseren din (og angi passord). Les bruksanvisningen for mer spesifikk hjelp. Hvis du ikke vet adressen til ruteren, finn Kjør/Run på Start-menyen og skriv 'cmd'. Deretter skriver du 'ipconfig'. Ruteren din er "Default Gateway". Lenke til kommentar
Luvilu Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 7Mbit er ikke normalt. Sjekk denne tråden og se om du kan optimalisere forbindelsen med filen det linkes til. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=907570&hl= Dette er jo fantastisk, nå har jeg nesten fått doblet hastigheten. Jeg målte igjen på itavisen.no og fikk nå en hastighet på ca 10800 kbps Tusen takk for supert tips! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Flott det løste seg :-) Lenke til kommentar
Tripod Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei Jeg har den raskeste nett forbindelsen som NGentel tilbyr. jeg lurer på kan er det noen som kan kjøre den speestesten som har samme forbindelse, nå har jeg benyttet meg av den tweaken som ble skrever i tidligere innlegg. Men hadde vært fint å sammenligne litt. Den farten som står under er målt over trådløs router. D-link dir-655 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå