Gå til innhold

Brunkrem hetsen, skjerp dykk, det er sundt og fint

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solarium:

-hudkreft

+man får vitaminer man trenger

+kan virke positivt på psyken om vinteren

+det er "natturlig" sol, fargen man får er natturlig

+fargen varer lenge

brunkrem:

-det er ikke sunt for huden, sperrer porer som gjør at man får kviser.

-det ser ikke natturlig ut (kan diskuteres, men oftest ser det unatturlig ut)

-fargen varer ca 2-4 uker

+man blir brun

så klart brunkrem er mye bedre for kroppen...

Schnell: skal du kommentere, så kom med noe KONSTUKTIVT, ikke "nei, brunkrem er bedre"

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor det er så mye hets mot solarium. For meg er reglen 'alt med måte' grei å følge. Det er få ting som er så lite pent på et menneske som å være bleik. Jeg er naturlig brun, men tar solarium et par ganger i året. Den ene er fordi jeg ikke er verdens største vinterfan, og det er nesten som å ligge i syden, og den andre er nettopp fordi jeg vil ha litt brunfarge hele året. Skille slipper man også.

Lenke til kommentar
Solarium:

-hudkreft

+man får vitaminer man trenger

+kan virke positivt på psyken om vinteren

+det er "natturlig" sol, fargen man får er natturlig

+fargen varer lenge

-hudkreft: riktig

-vitaminer . ukorrekt, man får dei vitaminanae me treng av åberre gå ut i lyset sånn 10 minutt, solarium gjer oss ikkje vitaminer me treng, det gjer oss overskudd av dei

-for noke tull, sola er ikkje naturleg ,ute er UV strålingen sånn 5 Uv medan i solarium er det sånn 15

-nja sant nok, men så flassar det av og øydelegg huden rett etterpå, medan brunkrem kan smørjast på kva tid som helst

så ja, brunkrem er mykje betre for kroppen ;)

Brunkrem er kvisefelle.

viss du er redd for huden din så er solarium endå verre, det verker kanskje som huden vert fin to sek, men eigentleg vert den berre tørkka inn og til slutt ser du ut som ei rosin.

Hvordan kan dyre fertt smurt utover huden vår være sunt?

har eg noken gong påstått det er sund? det er verken eller, men det er ihvertfall ikkje kreftfremkallande som femigrillen

i skolen min har vi ei som er blitt helt oransje av brunkrem, dropp brunkrem og dropp solarium! En grunn at vi har sola!!

ja har du eit problem med folk som har oransj hud? har du eit problem med folk som har mørk hud? har du eit problem med folk som har gul, kvit, brun eller raud hud?

det er like mykje rasisme og seie dei som har oransj hud er stygt, som mørkehuda feks.

Herre, han har invandert mote-delen av forumet. Må bare kommentere ditt utsang om 'femigrill'. Det er ikke usundt hvis man bruker det sjelden. Den kunstige solen gir deg økt produksjon av d-vitaminer. Solarium kan også motvirke vinterdepresjoner, i alle fall i mitt tilfelle.

Brunkrem er også helt greit, men alt med måte. 14åring-stilen med hvit pulesveis og et tonn brunkrem, derimot er ikke pent.

Postene dine i mine øyne virker som en eller annen form for tankeløs/usaklig spamming, og når det kommer til påstander som at man 'dør av solarium' kan det være greit å sette seg inn i fakta.

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/04/11/463423.html

http://www.dinside.no/php/art.php?id=351400

du kan seie kva du vil, du veit like godt som meg at brunkrem er mykje sunnare enn solarium ;)

nei det er fint. femigrillen er like stygt, og det er usundt og du vil døy til slutt

Alle dør da til slutt. At solarium er med på å fremskynde det er vel heller utenkelig, så lenge man bruker det i moderate mengder. Hvordan gjør det deg stygg? Så vidt jeg kan erindre, så får man da vitaminer gjennom "ekte" sol. Brunkrem er og blir en uting, noen klarer dog å bruke det med måte.

kvifor er brunkrem ein uting? på grunn av menneskjed overfladiske natur, som kun tenkjer på utseende? det er mote, og grunnen til at alle tykkjer det er stygt er fordi det ikkje er mote. eg tykkjer det er fint!

hadde det ikkej vore for at eg er naturleg brun så hadde eg brukt brunkrem!

og alle føyr tils,utt ja, medan det er ein stor sjangs du døyr før slutten viss du fortsett å bruke femigrillen 12 gonger i året. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/4132384.html

Lenke til kommentar
i skolen min har vi ei som er blitt helt oransje av brunkrem, dropp brunkrem og dropp solarium! En grunn at vi har sola!!

ja har du eit problem med folk som har oransj hud? har du eit problem med folk som har mørk hud? har du eit problem med folk som har gul, kvit, brun eller raud hud?

det er like mykje rasisme og seie dei som har oransj hud er stygt, som mørkehuda feks.

Vel nei, men hu har brukt kanskje brunkrem litt for mye, var liksom så bleik å fin før

Lenke til kommentar

Her hvor jeg bor har ikke hvor mye brunkrem man bruker så mye med rase å gjøre i hvert fall.

Lenke til kommentar

Haha, er en jente som går i klassen under, som har vært i Thailand OG bruker litervis med brunkrem.

Vi braser alltid ut i latter når vi ser henne. HAHAH, NEON-ORANSJ.

Og en jente til, går med så mye brunkrem så hun får svarte ringer rundt øynene, ser jævlig skittent ut.

Hvite armer og hender + oransj/mørkebrunt tryne = feiling.

Brunkrem er best når man kun bruker det i ansiktet og ser skillet i en lav v-hals og ved hårfestet. Yay!

Haha, exactly.

Lenke til kommentar

Åkei, først og fremst, hva er brunkrem? Selvbruningskrem eller foundation? Selvbruningskrem er ikke skadelig for huden. Ikke sunt heller (Som du faktisk HAR påstått). Det største minuset med å bruke selvbruningskrem er at man KAN få en unaturlig farge, og et merkelig skille. Det er ikke fint.

Når det er snakk om foundation, som er ment for å dekke urenheter i huden, er det noen som har misforstått. Man skal ikke bruke foundation til å gi farge i ansiktet. Til det kan man bruke for eksempel solpudder. For å si det av erfaring, å bruke foundation er bare å gjøre vondt verre. Sliter du med store porer eller med kviser medfører faktisk foundation større problemer. Dette er på grunn av at kremen legger seg i porene og det er veldig vanskelig å få vasket ut av de bittesmå porene. Dersom man likevel velger å bruke foundation må man være nøye med å rense huden godt etter bruk.

Klart, det er bedre for huden å bruke kremer for å få brunfarge vrs solarium. MEN det som ER fakta er at man får faktisk nødvendige vitaminer av uv-stråler. Sollys er faktisk den viktigste kilden man har til D-vitamin, og jeg som bor oppe i det kalde nord, ser ikke mye sol om vinteren. Dermed kan solarium være et godt alternativ for dagslyset man mister. I tillegg er det mange som sliter med depresjoner om vinteren, også på grunn av mangel på sollys. Mange eksperter anbefaler til og med å ha en kort solariumsøkt i uka.

Jeg synes påstandene dine om hva som er farligst for huden ikke strekker til, og om du har tenkt å kommentere på dette innlegget ber jeg deg om å bruke google for å skjekke fakta før du svarer.

Lenke til kommentar
-nja sant nok, men så flassar det av og øydelegg huden rett etterpå, medan brunkrem kan smørjast på kva tid som helst

Brunkrem er kvisefelle.

viss du er redd for huden din så er solarium endå verre, det verker kanskje som huden vert fin to sek, men eigentleg vert den berre tørkka inn og til slutt ser du ut som ei rosin.

hehe. Unskyld at jeg ler, var litt morsomt.

Kroppen flasser hele tiden. Kanskje det virker som om du flasser mer, men det ser bare sånn ut. sannheten er at du du flasser like mye når du er sol brun, som når du er bleik. men brunfargen som ligger under lagene med hud som flasser av. gjør det mer synlig.

og min personlig mening.

Solarium/Solbrun ser mye bedre ut en brunkrem brun.

Endret av the_odd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...