Sovesofa Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Heisann, vetke om detta er under riktig forum, men legger den ut her jeg vi har ett gratis elevnett på skolen, som sikkert på mange andre skoler, men for å få tilgang til dette "må" datamoderatoren på skolen inn på datan din for å sjekke "ting".. er meget skeptisk til å gi fra meg data og sånt da jeg har masse personlig info på maskinen min. mitt spørsmål er egnetlig da, hva kan han gjøre? kan han installere en key logger f.eks som han kan styre pc`en min fra sin? er det no jeg kan bruke for å oppdage om han har installert no programmer, noe program som jeg kan bruke for å se hvilke mapper han har sett på etc? siden de har fått jobb som dataoperatører så kan de jo sannsynligvis no om data, og kanskje har programmer som ikke blir oppdaget av virus/spybot prog. eller er jeg rett og slett paranoid Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Heisann, vetke om detta er under riktig forum, men legger den ut her jeg vi har ett gratis elevnett på skolen, som sikkert på mange andre skoler, men for å få tilgang til dette "må" datamoderatoren på skolen inn på datan din for å sjekke "ting".. er meget skeptisk til å gi fra meg data og sånt da jeg har masse personlig info på maskinen min. mitt spørsmål er egnetlig da, hva kan han gjøre? kan han installere en key logger f.eks som han kan styre pc`en min fra sin? er det no jeg kan bruke for å oppdage om han har installert no programmer, noe program som jeg kan bruke for å se hvilke mapper han har sett på etc? siden de har fått jobb som dataoperatører så kan de jo sannsynligvis no om data, og kanskje har programmer som ikke blir oppdaget av virus/spybot prog. eller er jeg rett og slett paranoid Slik jeg forstår det, ligger frykten din i at dataoperatøren skal installere et program som kan styre og overvåke din PC. Om en dataoperatør har lov til dette, tviler jeg på. Om du likevel er redd, kan du gjennomføre en systemgjenoppretting etter at du har fått PC-en din tilbake. Velg et passende tidspunkt, gjerne dagen før dataoperatøren fikk tilgang til PC-en din, og gjennopprett. Alle instillinger vil da gå tilbake til denne datoen. Det innebærer at all programvare installert etter denne datoen vil forsvinne fra systemet. Det du også kan gjøre, for å forsikre deg om at han ikke har installert noen programmer du ikke samtykte til, er å overvåke systemet selv. Windows Vista har en funksjon som registrerer alle endringer på systemet, og lager en lesbar rapport som Admin av datamaskinen kan lese etterpå. I denne rapporten skal det stå hva som er installert osv. Private mapper og filer burde du kanskje legge på en CD eller minnebrikke, hvis du syns det er nødvendig. Jeg oppfordrer ikke til brudd på skolens reglement på internett- og pc-bruk. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Feil forum, men men, han skal vel bare logge deg på nettet tenker jeg, antar nettet er kryptert.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Feil forum, men men, han skal vel bare logge deg på nettet tenker jeg, antar nettet er kryptert.. Trenger de virkelig en time på dette? galexon: Takker for infoen har vista ja, så kan evt bruke den logg funksjonen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå