Gå til innhold

Moro artikkel: Why Microsoft Should Buy Sony Instead

KongRudi

Anbefalte innlegg

Kom over en hårreisende artikkel, av en tullete journalist..

http://www.esquire.com/the-side/opinion/mi...uys-sony-020608

Fullstendig idiotisk artikkel generelt, som er typisk dagens negative journalisme, uansett har jeg tatt meg tid til å reflektere litt over enkelte av tingene han tar opp:

Compared to the Wii, Sony's online friend management and gameplay are an utter mystery, requiring endless navigation of its Byzantine menu structure.

Er litt usikker, men har ikke Wii slike friend-koder med ett 14-siffret nummer?

Isåfall vil jeg tro at Wii er enklere for Rain-man, men ingen andre.

Even worse, developers can't seem to make games for the PS3, while the 360’s development toolkit is a relative stroll in the park.

Jada, vi har hørt alt dette før, tusen ganger.

360 var vanskelig helt til PS3 kom ut også, og nå er det tydligvis alt blitt en 'stroll in the park'.. Så da kommer vell Too Human også snart nå da.. :)

Sony har uansett masse spill-selskap, og Sony tar stadig innpå Microsoft med antall eksklusive spill, og du skal ikke se bortifra at det også blir enklere å lage spill på PS3 også etterhvert.

Selv med ett år mer på markedet vil Sony snart passere Microsoft i antall retail-titler publisert.

Sony → Microsoft

1. Boku no Natsu Yasumi 3 (JP only) → Kameo: Elements of Power
  2. Everybody's Golf 5 → Perfect Dark Zero
  3. The Eye of Judgment → Project Gotham Racing 3
  4. Folklore → Every Party (Japan Only)
  5. Formula One Championship Edition → Gears of War
  6. Genji: Days of the Blade → Ninety-Nine Nights
  7. Gran Turismo 5 Prologue → Viva Piñata
  8. Heavenly Sword → Xbox Live Arcade Unplugged Volume 1
  9. Lair → Blue Dragon
  10. MLB 07: The Show → Crackdown
  11. MotorStorm → Forza Motorsport 2
  12. NBA 07 → Fuzion Frenzy 2
  13. NBA 08 → Halo 3
  14. Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction → Project Gotham Racing 4
  15. Resistance: Fall of Man → Shadowrun
  16. SingStar → Tenchu Z
  17. Uncharted: Drake's Fortune → Vampire Rain
  18. Warhawk → Viva Piñata: Party Animals
  19. White Knight Chronicles → Scene It? Lights, Camera, Action
  20. Untold Legends: Dark Kingdom → Mass Effect
  21. Project Sylpheed (Co-published with Square Enix)
  22. Kingdom Under Fire: Circle of Doom

Riktignok kommer det ett par titler i tillegg som ikke er publisert av Sony eller Microsoft, men det blir vell noenlunde likt på begge sider etterhvert, og masse er bare midlertidig. Blir for vanskelig å holde styr på, og leite opp. :)

Har også bare talt med titler som er utgitt i ett eller annet område på retail-disk, om jeg ikke tar feil.

Kanskje det er enklere å lage spillene på 360, men vi får jammen mye kuult på PS3 også, og minst like raskt, siden Sony tydligvis bruker mye peng i spillmarkedet. :)

Når MS har klart å publisert hele 2 flere eksklusive retail-titler enn Sony har publisert, med to færre plattformer å konsentrere seg om, så kan ikke forskjellen være så voldsom enorm som det fremstilles, selv om Sony selvsagt har flere utviklerer.

Cost-cutting. The PS3 still costs more to make than it does on store shelves, which has led to $841 million operating loss for Sony’s games division as of the end of October 2007.

Dette er riktig, Sony har sagt at de går 200$ i tap per konsoll, de håper derimot å kutte prisene nok innen Mars.

( http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...73&Itemid=2 )

Så nå får Sony smake sin egen medisin med 600$ konsoller. (Masse ond latter, hehe)

not to mention a larger installed base of sales in the U.S -- but they blew a billion dollars to extend the faulty system’s warranty to three years. Splitting the cost on a next-gen system might be a wise idea.

Skikklig smart ide, bare for Microsoft å kjøpe opp Sony, så kan de dele på å betale kostnadene på reprasjonene på 360'ene.. :-/

Her er det penger å spare. :)

Sony can help Microsoft understand that whole “Asia” thing a lot better.

Tviler på at Amerikanerene hadde kjøpt en konsoll med 2-3 FPS, og resten hentai-spill. :-/

Microsoft må først innvestere litt, å lage ett par japanske spill-selskap som lager spill til japanerene, før de kan forvente att Japanerene skal begynne å spille på konsollen.

Er ikke så veldig vansklig å se hva Sony har gjort, de har en europeisk spill-avdeling, en amerikansk og en japansk.

Personlig har jeg ikke lyst at dem skal kjøpe opp en haug med japanske spill-firma, heller starte noen nye, rekruttere litt talent fra firma'ene om nødvendig, og spe på med nytt upcoming talent.

Slik hadde vi fått bygd opp markedet også. :)

Sony and Microsoft forget the main point of the videogame system: To play videogames!

Jeg vet ikke hva han har prøvd, bortsett fra Wii Fit/Sports, men jeg er ganske imponert over både hva Sony og MS har levert av nye 1st-party spill. :)

Kanskje ikke alt er oppe i media hele tiden slik som Wii Fit, eller så legger han for mye vekt på party i first-party, men synes uansett begge to har kommet opp med ett bra og variert utvalg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...