Noreng Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg mener såklart, hvis dataen henger seg opp, og jeg restarter ved å slå av... Må formatere, men lurer på opp dette også ødelegger hardware'en? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ingenting du gjør i Windows kan ødelegge maskinvaren, med unntak av hardware-shredder programvare osv. Lenke til kommentar
Noreng Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 altså, restarte uten at jeg gjør det via Start - Slå av, men ved å trykke på knappen? Lenke til kommentar
Airbeam Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) det er faktisk interessant tema du har tatt opp her Noreng. Jeg personelig mener at det kan ha noe og si om du avslutter fra windows. Opplevde en fare med FAT32 ved at vis jeg skulle være så uheldig og måtte avslutte på gammlemetoden, kom pcen opp med utallige diskskjekker og ikke minst en fin BSOD ventet på meg etter det. HVis det gjøres med FAT32 derimot vil dette skape korrupte filer. Men ut ifra det nei det er ikke mulig. hvis du føcker opp biosen eller avinstalerer cpu, minnebrikker eller hovekort i systembehandlingen til windows derimot vil føre til at pcen blir ødelagt og ubrukelig. Så det er helt trykt og trykke på av knappen. Endret 7. februar 2008 av Airbeam Lenke til kommentar
atrax Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 avinstalerer cpu, minnebrikker eller hovekort i systembehandlingen til windows derimot vil føre til at pcen blir ødelagt og ubrukelig. Bare Windows blir "ødelagt", ikke selve PC-en. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 PCen vil ikke ta skade av en slik omstart med unntak av harddisk som kan få korrupte filer/sektorer. Flasher du firmware til hovedkort/skjermkort/harddisk you name it under en tvungen restart vil selfølgelig dette få konsekvenser for hardwaren du flasher. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå