kondis Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg satt inn nytt xfx8800gt kort i dag, og alt funker fint sett bort ifra at viften støyer helt utrolig. Etter litt fant jeg ut at viften hele tiden går på 100% Hvorfor? Ikke lett og sitte ved siden av maskinen. Jeg prøvet rivatuner men det får jeg ikke til og funke, heller ikke speedfan. Etter og ha skjekket temp i noen programmer så skal de være fint, tror jeg. Skjermkort 42c Prosessor 38c motherboard 34c På forhånd takk Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 det går an å regulere viftefarten i ati-tools og muigen rivatuner og. altså på den måten at du stiller inn at når kortet er under 50 grader kjøler den på 20 % meden når kortet når 80 grader så kjøler vifta på feks 70% osv. Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Guide på hvordan man gjør dette i RivaTuner finner du her. Lenke til kommentar
kondis Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Etter og ha lest litt på nettet om dette har jeg funnet ut at det er noe galt med en hel haug slike kort som har blitt solgt i det siste. Som man ser på bilde under mangler faktisk ledningen til vifte styringen. XFX gir ut nye kort til de som har kjøpt virker det som på andre. Bare håpe at Komplett fikser det til meg så jeg slipper og sende til USA eller hvor det nå er. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 det var litt svakt av XFX, forøvrig tror jeg XFX holder til i kina eller korea... ser ut som det er en 2pins kontakt på bilde der, man må vel ha 3 pins for å styre viften, så du det da du åpnet boksen kortet kom i? Lenke til kommentar
kondis Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Hører de andre rundt omkring snakker om at den blå og grønne ledningen skal være koblet til, men jeg er ikke sikker. Jeg ser ingen ledninger på mitt kort uten og ta av deksel og det gidder jeg ikke hvis jeg må sende tilbake som det kan virke som. Bilde over er fra en annen med samme problem. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Lattis. Har samme problemet selv. Installerte igår. Heeeelt syk støy.... Det er så tiltak å begynne å sende tilbake komponenter, om jeg må det nå. Ble det funnet noen andre løsninger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå