Gå til innhold

Overklokking problemer med IP35

ducA

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ett IP35 hovedkort fordi mitt tidligere hovedkort tok kvelden for 2uker siden.

PC-en har kjørt i ca 24 timer totalt, men når jeg skal overklokke cpu'en min som er en intel E8400, til standard står fsb'en på 330 men bare jeg legger til 40mhz på fsb sånn at den er på 370 og etter jeg har lagret instillingene så vil ikke PC-en boote sånn at hver gang jeg prøver på og overklokke litt så må jeg resete bios for og få maskinen til og boote.

Har den nyeste biosen, den som jeg hadde tidligere var litt mer overklokkvennlig men ikke mye, den ville boote men fikk bluescreen rett før jeg kom inn i windows( hver eneste gang).

Håper noen har svar på dette her.

Hardwaren min nå er:

Abit IP35

Intel E8400

OCZ 2x2GB ddr2 800mhz effektiv

Thermaltake 1200W (Har den p.g.a jeg hadde enn del bedre pc for noen uker siden)

1x 74gb raptor 1x200gb caviar 1x750gb barracuda

evga 8800GTX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil da ikke øke fsb på ram når man har dem 1:1 og 370 er under standard frekvens på rammen min. har økt volt o.s.v, prøvd alt men får det ikke til med mitt hovedkort, ser at andre på forumet sier dem har overklokka til 4 ghz på cpu'en og med samme hovedkort men jeg får ikke til latterlige 3,3ghz en gang hvor standard er 3ghz. Men på Abit sin side står det at ingen av de 45nm cpu'ene er kompatibel med noen p35 hovedkort fra abit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...