Snylter Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 I Kina (og flere andre steder) er det et statussymbol å ha lang akselavstand.. Det er langt viktigere enn bagatellmessige ting som at man skal overleve en kollisjon med en veps og sånt. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 nå vet jeg ikke hvor du har infoen din fra, men audier i kina leveres med tilsvarende sikkerhetsutstyr som hjemme, inkl line assist, autobrems, acc, og resten av forkortelsene. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 nå vet jeg ikke hvor du har infoen din fra, men audier i kina leveres med tilsvarende sikkerhetsutstyr som hjemme, inkl line assist, autobrems, acc, og resten av forkortelsene. Det er en uttalelse på generelt grunnlag, og ikke spesifikt om Audi sine modeller. Jeg har hatt gleden av å kjøre noen kinesiske biler, og europeiske bilmerker laget spesielt for det kinesiske markedet. Enkelte europeiske bilprodusenter leverte så sent som i 2013 biler uten ABS på det kinesiske markedet. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Det går historier om at enkelte kinesiske motorjournalister har med seg sjåfør på lanseringer. Det er baksetet som er viktigst, og tekniske spesifikasjoner. Trivialiteter som kjøring kan andre ta seg av ... BMW 3-serie fås også i lang utgave, og det er denne 3 GT er bygget på. Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 nå vet jeg ikke hvor du har infoen din fra, men audier i kina leveres med tilsvarende sikkerhetsutstyr som hjemme, inkl line assist, autobrems, acc, og resten av forkortelsene. Det er en uttalelse på generelt grunnlag, og ikke spesifikt om Audi sine modeller. Jeg har hatt gleden av å kjøre noen kinesiske biler, og europeiske bilmerker laget spesielt for det kinesiske markedet. Enkelte europeiske bilprodusenter leverte så sent som i 2013 biler uten ABS på det kinesiske markedet. det tror jeg på, det går jo "nye" jetta her nede(80talls-karroseri men mylig produsert). men generelt har bilparken gjort et enormt hopp siden jeg var her for 7 år siden - da så man 1000 sykler på hvert hjørne, nå er de sjeldnere enn i trondheim - byttet ut med biler. og de ensylindrede trehjulingene er plutselig en sjeldenhet. Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) Det går historier om at enkelte kinesiske motorjournalister har med seg sjåfør på lanseringer. Det er baksetet som er viktigst, og tekniske spesifikasjoner. Trivialiteter som kjøring kan andre ta seg av ... tviler jeg ikke på, spesielt på dyre biler. Alle mellomledere og oppover har sjåfører, firmaet vi besøkte i går har 200 ansatte - 30 av dem er sjåfører, som disponerer 50 biler. en grei sjåførlønn er forøvrig 2500 remembi, ca 3300kr i mnd. samtidig traff vi fabrikkarbeidere i områder med mangel på slike som tjener 6000 rmb. Endret 22. februar 2016 av toth Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Spotta en brun GL 63 AMG på danske skilter i dag. Tykk eldre mann bak rattet. Check. Litt yngre konemor med pels hengende bak setet sitt. Check. Ingen små barn bak. Check. Louis Vuitton bagger stablet i høyden bak. Har sikkert vært på hytta. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 GL63 er et ganske hyggelig bekjentskap til SUV å være. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Jeg ville valgt den fremfor Q7 med hva de nå enn tilbyr som alternativ Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Svart BMW Z8 i Oslo med kalesjen nede. Litt kaldt? Manuell girkasse. De fleste Z8-ene i Tyskland ligger ute til over 200k EUR. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Z8 er en virkelig perle! Jeg husker det stod en Z8 gateparkert i området rundt Solli plass over lengre tid for noen år siden, eid av et middelaldrende par som brukte den ganske mye. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Det var en velkledd dame bak rattet, men jeg tror hun var i trettiårene. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Rød Mustang. Riktignok en "light" med 4-sylindret motor. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Velkomstkomiteen i Bologna. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Går en slik Mustang som kjøreskolebil her i distriktet. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Er det på Nord-Jæren du holder til, Henrik? I så fall denne du tenker på, fra Hognestad trafikkskole? Jeg så forresten en RS6 i Sandnes i dag - jeg har ikke nerver til å stå og ta bilder av biler i full offentlighet, men jeg fikk filmet den med dashcam. Som et apropos til det å bruke Mustang som kjøreskolebil: Det er faktisk en lokal kjøreskole som står som eier av denne... Litt spent på om den faktisk skal brukes med elever. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Hognestad trafikkskole stemmer ja, hadde glemt navnet selv Tviler på at RS6 blir brukt som skolebil, er vel bare sjefen sin egen bil, har inntrykk av at det er greie penger i det å drive trafikkskole her i distriktet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Stavangerfolkene stikker vel ned til Sandnes for å ta lappen, da Sandnes er flerfoldige mange ganger lettere å kjøre i. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Her i Follo går det en BMW M5 om skolebil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Stavangerfolkene stikker vel ned til Sandnes for å ta lappen, da Sandnes er flerfoldige mange ganger lettere å kjøre i. Stavanger har noen smått kaotiske rundkjøringer, ellers er det ganske likt. Store lyskryss er det mer av i Sandnes (i bakke i tillegg). Uansett blir begge byene blir flittig brukt av kjøreskoler i hele regionen. "Alle" tar oppkjøring via trafikkstasjonen på Forus, så det kan ha vært greit å ha potensielle ruter i begge byene. Grunnen til at jeg sier "alle" er pga. kapasitet var det lenge vanlig å ta oppkjøring på f.eks. Stord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå