Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte specce en bil i fabrikksystemet for å sjekke fargene. Fargevarianter er:

Mythossort

Dynamittrød

Tangorød

Daytonagrå

Kamuflasjegrønn

Vegasgul

Florettsølv

Suzukagrå

Ibishvit

 

Arablå krystalleffekt - kr 20.460 ekstra

 

Kamuflasjegrønn matt - kr 72.560 ekstra

Spesialfarge matt - kr 97.630 ekstra

Spesialfarge - kr 40.900 ekstra

 

Andre kuriositeter:

Karbon Sigma motordeksel - kr 44.860

Fullskinnpakke - kr. 40.640

Sportseksos - kr 25.070

LED med Laserlys - kr 44.590

 

Det var ikke jeg som bestilte bilen, så jeg vet ikke hvem som bestemte fargen, men de safer nok med en sølv for å senke terskelen mest mulig ved et videresalg. Når jeg sitter inni og gasser litt er det ikke utvendig farge jeg tenkte mest på for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Har en svakhet for blå med hint av lilla i på fine Audier. Har en nabo her med en S7, den er i mørk blå som blir nesten mørk lilla i mørket. Er en råfin farge og løfter virkelig bilen. Den hadde blitt dørgende kjedelig i grå :-p

Har en kompis med en BMW E60 i mørk blå. Den ser svart ut på kveldstid, blå ut i solskinn, og blågrønn ut ved soloppgang. Rett og slett en nydelig farge. 

Lenke til kommentar

 

Har en svakhet for blå med hint av lilla i på fine Audier. Har en nabo her med en S7, den er i mørk blå som blir nesten mørk lilla i mørket. Er en råfin farge og løfter virkelig bilen. Den hadde blitt dørgende kjedelig i grå :-p

Har en kompis med en BMW E60 i mørk blå. Den ser svart ut på kveldstid, blå ut i solskinn, og blågrønn ut ved soloppgang. Rett og slett en nydelig farge.

Hørtes slettes ikke dumt ut den farten der.

Lenke til kommentar

En traust familiebil for en som ønsker å bare skli inn i mengden kan jeg tildels skjønne at man velger i en anonym "farge". (egentlig ikke, det finnes mange anonyme farger foruten sort, hvitt og nyansene i mellom..)

 

Men man kjøper ikke en bil med 10 sylindre, aggressivt utseende og kjøreegenskaper og forventer å være anonym. Man er gjennomført trist når man bestiller en bil i dette kaliberet i grå..

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke hatt noe imot en slik bil i grå. Jeg føler at jo lenger ned på bilstigen man går, jo mer spiller fargen på bilen en rolle. Hadde jeg kjøpt meg en 458 eller en R8 kunne jeg godt valgt svart f.eks. Er vel bare å gi litt faen i det andre tenker om deg, selvom det kan gjelde begge veier angående fargevalg. Ville heller hatt en svart Ferrari enn en gul en for å si det sånn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fan av dype blå/lilla farger.

Får de som har sett Top Gear når Clarkson tester Alfa Romeo 8C Disco Volante, så er den lakkert med gull farge eller noe først, også rødt. Den har en meget fin rød farge! Tenk noe sånt med blått! 

Jo flere lag med lakk = jo dypere farge? Mener Koenigsegg nevnte noe om dette med deres biler... De har visst veldig tykk lakk

 

m7z4vn.jpg

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...