Durochris Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg fant, jeg fant! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45556031 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) Jeg bor 5 min unna ulykkes stedet og det er 60 sone der. Utifra skadene på personer og bil regner jeg med at de må hatt en kollisjons fart rundt 70-90km/t. Med tanke på bremselenge, reaksjonslengde og veien der vil jeg annslå de hadde minst en fart på 140km/t. Om dere vil kan jeg filme veien så dere kan gjette selv. Er ca 100-150m sikt framover mot krysset hvor det smalt, med en fart på 140km/t beveger du deg ca 40m/s, reaksjons tid på 1 sekund da har du igjen 110m og bremse på, det var tørt føre så regner med friksjonskoeffisient på 0.9 og 9,81 gravitasjon gir bremselengde på 90m. Og da kan du selv tenke, såklart kan godt hende at personen brøt vikeplikten da jeg tror de øvelseskjørte. Nå vet ikke jeg hvor langt ut i veien den Volvoen med vikeplikt kom før kollisjonen var et faktum.. Det er den som er begrensningen, ikke sikten på stedet. Jeg kjenner godt til strekningen selv, i fjor kjørte jeg forbi stedet i overkant av 50 ganger, i år blir det noe mer. Uansett så er jo alt etter farten, og jeg veit hvem de gutta der er å de kjører ihvertfall ikke i fartgrensa. Her er det snakk om 50-60km/t i 30-soner, og da man jo bare tenke hva de holder i 60 sona på tørr vei med en bil som er langt fra orginal. Sett utifra bildet her. Så er det ca 3-4 lyktestolper hvor du da har oversikt om det står en bil i krysset. Dette er da 150-200m, nå er det jo vinter og mye mindre vegetasjon som blokkerer så du ser jo enda mer av krysset. Om vi går utifra at det ikke er brudd på vikeplikt så skal du da ha veldig stor hastighet for at det skal oppstå slike skader. Men om det er brudd på vikeplikt er saken noe helt annet, jeg tviler veldig på det da jeg ikke husker sist det var ulykke der. Bodd her i 18år. Endret 10. mars 2014 av R3pulsive Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10137844 Spotta den her ass Blir litt satt ut når karen som kjørte var 18 og ikke hadde lappen, hvor fikk han bilen fra da? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Så en BMW 7-Serie med V12 på vei til jobb. Sjefsbil! Gutten med Ferrarien fikk seg en real skremmer, noe han så absolutt fortjente. Syns dog mer synd på bilen en på han. Godt han ikke tok livet av noen, noe som fort kunne skjedd. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Moderatormelding Flyttet diskusjonen om krasjet Ferrari til Bilkaféen der den allerede er pågående. Vennligst hold dere on-topic.https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1554394Send PM for tilbakemelding på moderering 1 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Ferrarien var 18åringen sin faktisk, kjøpt i sommer så jeg i en annen artikkel. Tjent seg rik på selvlært programmering el noe, men å ta seg råd til lappen/klare å ta lappen hadde han ikke.. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Så en fet, svart Focus RS500 med prøveskilter i Enebakk i går. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 M3 E30 og Honda NSX i Greverud, samt Audi S8 i Ski. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Har over 30 carspot bilder på mobilen min fra i fjor sommer da jeg var i Nice og Monaco med faren min, kan laste opp hvis noen her vil se? Kan man da laste opp fra mobilen? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Vil mye heller se en post med bilder enn en uten, så jatakk 2 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Skal vi ha en regel i denne tråden, at man må poste bilder? Kjedelig å følge med når man bare skriver hvilken bil man så.. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Jeg syns det, for hvis ikke kan man jo bare si noe.. Jeg kan ha vært på pcen hele dagen og finne ut at nei, nå skal jeg inn å late som jeg så ditten og datten.. 1 Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Vil mye heller se en post med bilder enn en uten, så jatakk hvordan får jeg lastet opp flere bilder fra mobilen her uten å ta det i enkeltposter da? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Vil helt klart ha masse bilder her, men dersom det blir bildeplikt frykter jeg at tråden dør ut. Og hvis folk får et kick av å late som om de så ditt og datten så synes jeg litt synd på det stusselige livet de har.. Rubenevo: Ja takk til bilder. Du kan laste dem opp via photobucket, picasa etc, men du kan også bruke "full editor" når du legger inn innlegg her og laste opp flere bilder fra mobilen. For at thumbnails av bildene skal vises i innlegget ditt trykker du på knappen ved siden av bildet du har lastet opp:"legg til i innlegg" elns. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Vil helt klart ha masse bilder her, men dersom det blir bildeplikt frykter jeg at tråden dør ut. Og hvis folk får et kick av å late som om de så ditt og datten så synes jeg litt synd på det stusselige livet de har.. Rubenevo: Ja takk til bilder. Du kan laste dem opp via photobucket, picasa etc, men du kan også bruke "full editor" når du legger inn innlegg her og laste opp flere bilder fra mobilen. For at thumbnails av bildene skal vises i innlegget ditt trykker du på knappen ved siden av bildet du har lastet opp:"legg til i innlegg" elns. ok, da kommer bilder senere idag 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 For første gang lå jeg i dag bak en GLA, overraskende vellykket design på den egentlig. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Bertel O. Steen hadde nylig prøvekjøring for ansatte av GLA og nye C-klasse, så alle som var på Lørenskog på torsdag hadde gyldne muligheter til å se begge. C-klassen ser for øvrig minst like elegant ut som forventet. Lekker bil. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Ja, de hadde også et opplegg for kunder på torsdag hos Autostern her i Oslo.. Uansett, jeg var ikke der men så GLA i dag.. Jeg hadde lav forventninger til den bilen, men må si jeg liker den bedre enn forventet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 C-klasse var fet eller! Nå må BMW passe seg, i tvil om hvilket design jeg liker best, av nye C-Klasse og F30 faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå