Slettet--- Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Så en grå Ferrari F430 (ganske sikker) på E6 retning oslo ved alnabru på tirsdagen var det vel, hadde tenkt til og ta bilde men han kjørte så sakte at jeg ikke gadd å vente på han. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Så en hvit audi r8 i går Går 2 av de i Drammensområdet også. DJ Broiler gutta kjøpte en vær. Konebil Lenke til kommentar
Populært innlegg Takkformeg Skrevet 7. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2014 Så en hvit audi r8 i går Går 2 av de i Drammensområdet også. DJ Broiler gutta kjøpte en vær. ?? 15 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Kjørte en tur til Sverige i dag og så mye fint på motorveien. Helt ny A8, S63 AMG, RS6, M3 E92 og Ferrari FF. I Ås/Ski fikk jeg også spottet R32 Skyline, M5 E39 og en Eleanor-style Mustang GT500. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Kjørte en tur til Sverige i dag og så mye fint på motorveien. Helt ny A8, S63 AMG, RS6, M3 E92 og Ferrari FF. I Ås/Ski fikk jeg også spottet R32 Skyline, M5 E39 og en Eleanor-style Mustang GT500. Det var tilfeldigvis ikke denne? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 C63 AMG stasjonsvogn, en merkelig bil spør du meg. Så også en helt ny Audi RS3. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Ser ut som Tesla model S er helt vanelig bil nå om dagen. Hver gang jeg er ute og kjører så ser jeg hvertfall 5-10 stk Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Jeg jobber på IT Fornebu, og der står det minst ti stykker parkert hver dag i parkeringshuset Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Kjørte en tur til Sverige i dag og så mye fint på motorveien. Helt ny A8, S63 AMG, RS6, M3 E92 og Ferrari FF. I Ås/Ski fikk jeg også spottet R32 Skyline, M5 E39 og en Eleanor-style Mustang GT500. Det var tilfeldigvis ikke denne? Dette er da en F12 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Dette er da en F12 Lol. Du har rett. Er bare det at den ble nylig spottet i Stockholm. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Audi R8 Grå, E18 retning drammen. Har bilde men er for lat til og laste opp. Jo, også den stakkars 200sx'en her da http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7216949.ece Den lå på finn til 140k, rimelig strøken, også såklart en 93/94 som kjøper den, har den i 1 uke råkjører i 140km/t+++ nedover riksveien og bang så ble forsikring på sånn bil litt høyere og enn s14a mindre. Endret 9. mars 2014 av R3pulsive Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Jeg mener å huske å ha sett den i "Morsomme stilige og idiotiske annonser" tråden, kan det stemme ? Sonofabitch iallefall.. Trist! Edit: Audi R8 Grå, E18 retning drammen. Har bilde men er for lat til og laste opp. Jo, også den stakkars 200sx'en her da http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7216949.ece Den lå på finn til 140k, rimelig strøken, også såklart en 93/94 som kjøper den, har den i 1 uke råkjører i 140km/t+++ nedover riksveien og bang så ble forsikring på sånn bil litt høyere og enn s14a mindre. Klarer du å finne igjen annonsen ? Endret 9. mars 2014 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Lå ikke den 200SX'en på finn.no for ikke så lenge siden?Følte noen linket til den i "Morsomme, stilige, iditotiske bilannoser fra Finn.no"-tråden . Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Interessant hvordan media legger frem den saken, det kan lett leses som at de mener ungguttene i SXen hadde all skyld.. Men de kjørte jo på forkjørsvei, og kræsjet med en som kom fra en sidevei.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Om de kjørte alt for fort, kom ut av en blindsone eller sørget for at farts-estimeringen ble feil så synes jeg absolutt at det er demmes feil. Jeg er ikke 100% sikker på lovene, men regner med at det blir automatisk din feil om du kjører for fort, kjører beruset eller lignende. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Vikeplikt er en fartsuavhengig plikt. Bryter man den har man i prinsippet skyld uansett om en ulykke inntreffer. Det er jo faktisk eksempler på at noen har kjørt mot kjøreretningen i enveiskjørt gate, kommet ut i kryss og kollidert, skyldspørsmålet har da blitt avgjort slik at den som i utgangspunktet kjørte riktig endte med skyld i ulykken da den som kjørte feil kom fra høyre. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg mener å huske å ha sett den i "Morsomme stilige og idiotiske annonser" tråden, kan det stemme ? Sonofabitch iallefall.. Trist! Edit: Audi R8 Grå, E18 retning drammen. Har bilde men er for lat til og laste opp. Jo, også den stakkars 200sx'en her da http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7216949.ece Den lå på finn til 140k, rimelig strøken, også såklart en 93/94 som kjøper den, har den i 1 uke råkjører i 140km/t+++ nedover riksveien og bang så ble forsikring på sånn bil litt høyere og enn s14a mindre. Klarer du å finne igjen annonsen ? Lå ikke den 200SX'en på finn.no for ikke så lenge siden? Følte noen linket til den i "Morsomme, stilige, iditotiske bilannoser fra Finn.no"-tråden . Interessant hvordan media legger frem den saken, det kan lett leses som at de mener ungguttene i SXen hadde all skyld.. Men de kjørte jo på forkjørsvei, og kræsjet med en som kom fra en sidevei.. Om de kjørte alt for fort, kom ut av en blindsone eller sørget for at farts-estimeringen ble feil så synes jeg absolutt at det er demmes feil. Jeg er ikke 100% sikker på lovene, men regner med at det blir automatisk din feil om du kjører for fort, kjører beruset eller lignende. Vikeplikt er en fartsuavhengig plikt. Bryter man den har man i prinsippet skyld uansett om en ulykke inntreffer. Det er jo faktisk eksempler på at noen har kjørt mot kjøreretningen i enveiskjørt gate, kommet ut i kryss og kollidert, skyldspørsmålet har da blitt avgjort slik at den som i utgangspunktet kjørte riktig endte med skyld i ulykken da den som kjørte feil kom fra høyre. Annonsen fra finn.no er borte. Jeg bor 5 min unna ulykkes stedet og det er 60 sone der. Utifra skadene på personer og bil regner jeg med at de må hatt en kollisjons fart rundt 70-90km/t. Med tanke på bremselenge, reaksjonslengde og veien der vil jeg annslå de hadde minst en fart på 140km/t. Om dere vil kan jeg filme veien så dere kan gjette selv. Er ca 100-150m sikt framover mot krysset hvor det smalt, med en fart på 140km/t beveger du deg ca 40m/s, reaksjons tid på 1 sekund da har du igjen 110m og bremse på, det var tørt føre så regner med friksjonskoeffisient på 0.9 og 9,81 gravitasjon gir bremselengde på 90m. Og da kan du selv tenke, såklart kan godt hende at personen brøt vikeplikten da jeg tror de øvelseskjørte. Her er bildene av R8 btw Lenke til kommentar
tNy Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Så en hvit audi r8 i går Går 2 av de i Drammensområdet også. DJ Broiler gutta kjøpte en vær. ?? Beklager Men jeg var så inspirert av det finet været Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Den S14 var rimelig strøken om jeg husker rett. Kan grave frem annonsen fra 200sx-forumet. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg bor 5 min unna ulykkes stedet og det er 60 sone der. Utifra skadene på personer og bil regner jeg med at de må hatt en kollisjons fart rundt 70-90km/t. Med tanke på bremselenge, reaksjonslengde og veien der vil jeg annslå de hadde minst en fart på 140km/t. Om dere vil kan jeg filme veien så dere kan gjette selv. Er ca 100-150m sikt framover mot krysset hvor det smalt, med en fart på 140km/t beveger du deg ca 40m/s, reaksjons tid på 1 sekund da har du igjen 110m og bremse på, det var tørt føre så regner med friksjonskoeffisient på 0.9 og 9,81 gravitasjon gir bremselengde på 90m. Og da kan du selv tenke, såklart kan godt hende at personen brøt vikeplikten da jeg tror de øvelseskjørte. Nå vet ikke jeg hvor langt ut i veien den Volvoen med vikeplikt kom før kollisjonen var et faktum.. Det er den som er begrensningen, ikke sikten på stedet. Jeg kjenner godt til strekningen selv, i fjor kjørte jeg forbi stedet i overkant av 50 ganger, i år blir det noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå