Gå til innhold

Nytt hovedkort?!

Anbefalte innlegg

Har en eldre sekundærmaskin (Siemens Xpert MMX-200) med D990 hovedkort. Regner med at controlleren har gått siden maskinen ikke lenger booter (harddisken virker).

Resten av kassa er grei nok (tror det er et ATX kabinett), så lurer jeg på hva som skal til for å få maskinen til å virke igjen. Det er lenge siden dette var en råtass, så det stiller ikke ekstremkrav til ytelse osv.

Takknemlig for alle gode svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok det kan bli vanskelig å finne nye hovedkort som støtter prosessoren og minnet som er i Simens-maksinen din. Det beste vil kanskje være å kjøpe hovedkort, prosessor og litt minne på nytt, og skru det hele inn i kabinettet sammen med HDen. Men så er det jo et spørsmål om strømforsyningen i Siemens-kabinettet ditt leverer nok strøm til nyere prosessorer? Kanskje du bør prøve bruktmarked...?

Lenke til kommentar

heh...en slik maskin som du nevner ovenfor her ser ut som skal inneholde en Intel MMX 200mhz prosessor, altså den krever et socet7/Super socet7 hovedkort.

jeg anbefaler på det varmeste sistnevnte super socet7 framfor socet7, da disse har AGP-port (Bare AGP 2X, men det hoder til et GF2-MX). da vil din prosessor skli rett oppi soceten uten problemer:)

Har en MMX200 selv, men den er erstattet med en AMD k6-2 500 (ca 50%raskere), da jeg begynte å bli sugen på litt mer prosessorkraft.

Det nevnes at ditt(muligens) nye hk ikke vil støtte dine gamle minnebrikker, og muligens prosessor. Dette er feil.

En Intel CPU i en fabrikk PC er prikk lik en som selges externt i butikkene, bare at du får med cover og at den er ferdigmontert :)

likedan med minnet. Et socet7 hovedkort støtter alle SDram-moduler fra 66 til 133mhz uten problemer.

Det eneste du skal være obs på, er at du må stille klokkefrekvensen selv(Endre litt på noen jumpere, etz).

Persolig kjørte jeg på 66mhz x 3 = 198Mhz, som er nesten 200mhz, men da støtter ramen din garantert busharstigheten.

håper dette hjelper deg i å velde hovedkort:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...