javakiddie Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) hei, jeg har et problem med å kjøre jar filene mine :S jeg har laget 2 selv som ikke fungerer (en kalkulator og en liten ball som beveger seg) . Men de fungerer å kjøre via netbeans. Men jeg har en annen(et lite spill jeg fant er på forumet) som jeg la inn koden på nytt og alt annet i netbeans, kompilirerte til jar og kjører(den fungerer) hva er problemet? Endret 7. februar 2008 av javakiddie Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Nå er jeg forvirret. Har du ikke løst problemet? Det kjører fra jar filen? Du vet at .jar filer egentlig er .zip filer som du kan f.eks åpne/lage med winzip? Du pakker .class filene dine og en META-INF/MANIFEST.MF som angir .class filen som inneholder main-metoden. Siste linje i MANIFEST.MF må være tom. Kanskje du manglet det? En ting til. Selv om MANIFEST.MF ligger i en mappe trenger du ikke å "gå ut" av den med ../ Om main .class filen ikke ligger i en mappe skrier du bare navnet dens (uten .class) Sun om jar filer: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/deployment/jar/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Kan vel være path til ressurser eller lignende som er problemet på dine egne... Kjør dem via en kommandolinje og se hvilken feilmelding du får... Og så limer du den inn her. Når noen virker og andre ikke så er det neppe ett JAR-problem. Heller ett problem med koden i den enkelte JAR-filen. Overgangen fra å kompilere og kjøre i en IDE til å ha noe som funker som JAR har for min del mest bestått i å få riktig path iforhold til bilder jeg bruker. Var en del pes første gangene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå