MacBain Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hva slags temperatur har folk på E8400 cpu'en sin? Ligger selv på 40'C idle (Kjerne 1- 52'C, Kjerne 2- 46'C), Ved full load 47'C (Kjerne 1- 58'C, Kjerne 2- 49'C). Jeg kjører selv ett helt lydløst vannavkjølingsoppsett med 2 stk. zalman reseratorer koblet i samme loop med en eheim pumpe. Kjøler også ned ett 8800GTX (ligger idle på 41'C) og NB som ligger på 40'C. Hadde fra før en E6600 og denne lå på ca 30'C idle, skal E8400 være såpass mye varmere? Alt kjøres på stock hastighet. Det er jo også mulig att asus må oppdater bios'et igjen med tanke på temp avlesning på de nye cpu'ene. På min gamle cpu varierte tempraturen med opptil 20'C avhengig av bios versjon :!:. Endret 7. februar 2008 av MacBain Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Så langt du ikke har 35 grader inne så høres det litt drøyt ut. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Så langt du ikke har 35 grader inne så høres det litt drøyt ut. egentlig ikke, han sa "helt lydløst" så jeg tipper det ikke er noen vifter på radiatorene og da blir det ikke like kalt vann, uansett er det jo ikke veldig høye temperaturer, lavere enn normal luftkjøling.... cool 'n' quiet Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Så langt du ikke har 35 grader inne så høres det litt drøyt ut. egentlig ikke, han sa "helt lydløst" så jeg tipper det ikke er noen vifter på radiatorene og da blir det ikke like kalt vann, uansett er det jo ikke veldig høye temperaturer, lavere enn normal luftkjøling.... cool 'n' quiet Nei, har ingen vifter på radiatorene, kun to Noctua NF-S12-800 kabinettvifter samt vifta fra Corsair 520 psu som gir lyd fra seg, men disse hører man ikke selv om man sitter i ett helt stille rom. Må helt inntil kabinettet for å høre att maskinen er på . For meg er det viktigst att lydnivået er så lavt som overhode mulig samtidig som komponentene er tilstrekelig avkjølt. Regner med att jeg har ganske god margin med overnevnte tempraturer. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 ja du har vel ca 20-25 grader før du bør bli redd Lenke til kommentar
Sombie Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Bare å sette en bordvifte til å blåse på vannkjølingstankene. Sett den på low så bråker det heller ikke. Funker fint å kjøle ned min på den måten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå