KennyHome Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Har bredbånd fra NextGentel, og tenkte jeg skulle koble opp flere maskiner til internett. Kjøpte en 5-port ethernet hub for å dele opp BB-linja, men noe går galt Bak på hub'en er det 6 porter, 1 uplink, og 5 porter (1-2-3-4-5). Fra Netopia modemet går det en kabel, den som vanligvis går rett til PC'en. Denne kobler jeg i port 1 på hub'en, og kobler en nettverkskabel fra port 2 til PC'en som skal på nettet. Problemet er: Vel, kommer ganske enkelt ikke på nettet... HUB'en varsler at den mottar pakker fra PC'en (port 2), men den er helt død på port 1 hvor kabelen fra modemet kommer. Noen som kan hjelpe meg? Er det HUB'en som er ødelagt? Takker for alle svar:) - Kenny [email protected] Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 bredbånd modem til hub.. du stapper den ledninga fra modemet inni uplinken på huben Lenke til kommentar
KennyHome Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Takker Jeg hadde prøvd å koble ledningen fra modemet til uplink-porten før, uten at det virker. Men da stod ledningen til PC'en i port 1. Flyttet denne til port 2, og wips:) Det fungerte! Takk skal du ha:) :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå