Wrangle Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hei, har akkurat oppgradert mitt gamle 939 system med et fint AM2 system. Jeg bruker MSI K9MM-V, VIA K8M800, AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz TwinMOS DDR2 PC5300 2048MB. Ifølge MSIs hjemmesider er alt kompatibelt. Problemet er frys og blackscreen. BIOS er oppdatert for å takle CPU, version 1.5. Ved spilling mot internett, WoW, fryses bildet og skjermen går inaktiv. Dette skjer etter en liten stund online. Ctrl+alt+del funker dårlig, må bruke gode gamle knappen. Ved HL2 tar det utrolig lenger tid før den låser seg. Det kan også låse seg ved IE og FF, men etter lenger tid. Komplett foreslo å sette MOBO på en papplate for å sjekke om det kunne være kortslutning på MOBO på Ethernet utgangen, pga av kabinettet. De ville også jeg skulle sjekke RAM ved å kjøre en Memtest86 over natta, men får ikke til denne. Noen som har noen ide for hvordan jeg kan løse det på en enklere måte? Noen som har opplevd samme problemet? Endret 7. februar 2008 av Wrangle Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Bruker Windows XP eller Vista? 32-bit 64-bit ? Endret 7. februar 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Wrangle Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Bruker Windows XP eller Vista? 32-bit 64-bit ? XP 32 bit. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Hva med harddisk? Hk'et støtter SATA1(150), benytter du SATAII (300) disk må du vel flytte en jumper bak på disken. Skjermkort relatert problem? Bruker du onboard skjermkortet eller eget kort? Blir bare gjettninger, som du sier så er jo de øvrige komponentene fullt ut kompatible. Endret 9. februar 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Wrangle Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Hva med harddisk? Hk'et støtter SATA1(150), benytter du SATAII (300) disk må du vel flytte en jumper bak på disken. Skjermkort relatert problem? Bruker du onboard skjermkortet eller eget kort? Blir bare gjettninger, som du sier så er jo de øvrige komponentene fullt ut kompatible. Hmm, litt usikker på HDD disken, men følgte med min PC fra 2005, er ikke SataII relativt nytt? Bruker eget AGP skjermkort, Sapphire Radeon X1950GT, 512 MB. Skal prøve å installere en oppdatert versjon av Windows XP, kan være at det ikke er støtte for den nyere RAMen i et ikke godt oppdatert OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå