orre_90 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei En kamerat av meg har et problem med sin nye pc, det kommer bluescreen med en gang han prøver å spille spill..(generals, TM , cs 1,6 , og world in conflict er prøvd, og de funket før i en kort periode helt til det plutselig kom bluescreen. nå kommer han ikke inn i noe spill før bluescreen intreffer uansett:( har prøvd å installere nyeste drivere på skjermkortet hans(8500gt) og jeg har også prøvd med mitt skjermkort(8800gt) i hans pc uten hell,og det kommer fortsatt bluescreen. Hans skjermkort så også ut til å fungere fint da jeg testet det i min pc hans pc oppsett: intel quad core 2,44 ghz abit p5kc geforce 8500gt Hva kan være galt?? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hvordan er det med temperatur på cpu og grafikkkort? Er maskinen helt Windows-stabil? Selv ved 100% last? Kan teste med prime95 Andre ting dere kan teste: Software: -kjøre Memtest86 (10 iterasjoner holder) for å sjekke RAM. -eldre drivere -installere directx på nytt -legge inn windows på nytt Hardware: -deaktivere enheter. Skru av integrert lyd, nettverk, parallellport -fjerne ekstra kort som ikke brukes. -prøve å sette kortet i den andre porten (2 PCI-E ikke sant?) -underclocke cpu -uncerclocke grafikkort Det ble mye forskjellig... Håper det nytter. Står det noe nyttig ved blåskjerm? nvidia.dll elns? Endret 7. februar 2008 av JAPCU Lenke til kommentar
orre_90 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Hvordan er det med temperatur på cpu og grafikkkort? Er maskinen helt Windows-stabil? Selv ved 100% last? Kan teste med prime95 Andre ting dere kan teste: Software: -kjøre Memtest86 (10 iterasjoner holder) for å sjekke RAM. -eldre drivere -installere directx på nytt -legge inn windows på nytt Hardware: -deaktivere enheter. Skru av integrert lyd, nettverk, parallellport -fjerne ekstra kort som ikke brukes. -prøve å sette kortet i den andre porten (2 PCI-E ikke sant?) -underclocke cpu -uncerclocke grafikkort Det ble mye forskjellig... Håper det nytter. Står det noe nyttig ved blåskjerm? nvidia.dll elns? ska prøve å følge lista nedover for å sjekke nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå