BearThor Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Heisann, skal om noen måneder oppgradere PC-en slik at den klarer å kjøre Age of Conan bedre. Jeg har nå hovedkortet Asus A8n-SLI SE som har disse specsa: -Supports AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64 X2/Athlon 64 - NVIDIA nForce4 SLI - PCI Express Architecture - SATA 3Gb/s - NV RAID - AI NET2 - NV Firewall - AI NOS™ - AI Audio (8-channel Audio) Jeg er inne på komplett og ser på prosessorer og ser at AMD har bare AM2 og AM2+ socket. Har de bare forandre navna eller vil ikke disse prosessorer fungere på mitt socket 939 hovedkort? Hvis det ikke passer, hvilket hovedkort kan jeg erstatte dette med slik at rammen jeg har fungerer på det nye? Er ikke så god når det gjelder alle forskjellige ram/hovedkort osv. Edit: En ting til, er det billigere å kjøpe oppgraderingspakke på komplett? Endret 7. februar 2008 av betebete Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Du kan ikkje bruke AM2 prosessorer på s939. Du kan ikkje bruke din gamle ram på ett nytt AM2 hovedkort, da trenger du DDR2. Skal du oppgradere må du kjøpe både hovedkort, prosessor og ram. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 nei de er ikke kompatible. er ikke sikker, men tror ikke man får nyere AMD prosessorer til å støtte ddr 1, de har nemmelig innebygd minnekontroller, da er nok sjangsen større med intel, men vil uansett ikke anbefale det. i din situasjon ville jeg vel heller kjøpt nytt HK / CPU / RAM Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Ok tusen takk for superraskt svar! Er AMD fortsatt billigst i forhold til ytelse? Må vel klesse til på en oppgraderingspakke da om noen måneder. Er det noe å spare på disse pakkene? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 AMD tilbyr god ytelse i forhold til pris, og dersom du skal ha ett rimelig system med OK ytelse så er AMD absolutt å annbefale. Ett AMD system er rimeligere i innkøp enn ett Intel system med tilsvarende ytelse. Men Intel kan tilby ytelse som AMD ikkje kan idag. Og dersom du skal overklokke så er Intel det beste valget med sin Core 2 arkitektur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå