Gå til innhold

Win XP eller Win 98 SE?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man skal bruke XP eller 98 komme ann på flere ting blandt annet dette:

[*]innhold i maskinen

[*]hva man skal bruke maskinen til

[*]penge beholdningen (hvis man da ikke skaffer det på en anne måte...)

[*]Er maskien dårlig så er vel ikke XP å anbefale med det første...

[*]Gamle spill er et helvete å få til å fungere i XP, noen vil rett og slett ikke kjøres pga NT kjerne... (står det i allfall) og neida, Veiviser for programkompatibilitet hjelper ikke!

[*]har man bare råd til 98 så har man bare det...

en ting til: det er med to ting i XP som er en ren fiasko: Veiviser for programkompatibilitet (greit nok hvis man skal kjøre et prog i 256 farger, men ellers NEI!) og Systemgjenoppretting (tar bare opp en hel del masse plass som kan brukes til andre ting og skal man bruke det så fjerner det ikke alltid problemet...(!))

Lenke til kommentar
herregud da folkens!

 

Les hva stakkaren skriver om da! :x  

Her er det snakk om P133 / celly 333mhz!!!  

Ingen XP på maskiner under 400mhz, 64mb ram og 4GB harddisk.

trenger jeg å si mer? :grumpy:

 

Kjører xp med sp1 på en mmx 200@233 m/128 edo-ram. Går som d suser det. T.o.m norton internet security!

 

At det går så det suser tviler jeg sterkt på,. Det gikk treigt på min xp1700 med bare 256 mb ram,. på en slik maskin ville jeg heller kjørt bsd, spesiellt også hvis hovedarbeidsoppgaven er firewall

Lenke til kommentar
herregud da folkens!

 

Les hva stakkaren skriver om da! :x  

Her er det snakk om P133 / celly 333mhz!!!  

Ingen XP på maskiner under 400mhz, 64mb ram og 4GB harddisk.

 

trenger jeg å si mer? :grumpy:

 

Dette har ingen sagt. Jeg hwr nevnt at hvis PCen er så svak trenger han Win98SE. Men han har aldri sagt noen specs på noen PC!

 

oi, leste over en gang til nå.....så visst at det ver DU og ikke pc-brggeren som skrev det med 133/333mhz......sry, folx!

 

Seff. er XP best på nyere maskiner! Sålenge man ikke skal drive å kødde lit med dos da :lol:

Lenke til kommentar
Jeg har fått tips av en venn, som er ganske god med data, om at Win 98 SE er bedre enn Win XP.

Jeg har også fått tips fra PC-teknikeren til North Corporation A/S (en bra databutikk) om at Win XP er bedre enn Win 98 SE.

Kan meget bra stemme det, om de to såkalte ekspertene på data aldri har prøvd winxp?

Og eg har prøvd alle fra 3.11/95/98/98SE/ME/2000/xp. Og de to beste er win2k/xp, liker best winxp. De er meget stabile de to os'ene om de har rette driverne og software?

Lenke til kommentar
herregud da folkens!

 

Les hva stakkaren skriver om da! :x  

Her er det snakk om P133 / celly 333mhz!!!  

Ingen XP på maskiner under 400mhz, 64mb ram og 4GB harddisk.

trenger jeg å si mer? :grumpy:

 

Kjører xp med sp1 på en mmx 200@233 m/128 edo-ram. Går som d suser det. T.o.m norton internet security!

 

At det går så det suser tviler jeg sterkt på,. Det gikk treigt på min xp1700 med bare 256 mb ram,. på en slik maskin ville jeg heller kjørt bsd, spesiellt også hvis hovedarbeidsoppgaven er firewall

 

Altså: Hvis du deaktiverer alle oppgavene du ikke trenger under "services" og oppstart, så øker dette ytelsen betraktelig. Før jeg gjorde dette gikk det temmelig tregt, maskinen låste seg og var lite samarbeidsvillig. La inn partition magic 8, den jobbet litt tregt med den, men etter alle "tweaks" var gjort så kjører den helt fint og stabilt. Bruker denne pc'en nå i vente av ny prosessor på hov. mask. Av spill så har jeg nok bare en kabal liggende på den!

Lenke til kommentar

Det eneste minus med XP er hvis du ikke har internett og muligheten til å oppdatere. Jeg fikk værtfall problemer med dette, da jeg var i den situasjonen. Noen her som sa at man slapp blåskjermen med XP? Prøv å kjør XP en stund uten en eneste oppdatering, da kommer det blåskjerm på blåskjerm.....Bortsett fra det er jo XP et operativsystem som er raskt og som er pent å se på. Hva med 3.11 da? :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har fått tips av en venn, som er ganske god med data, om at Win 98 SE er bedre enn Win XP.

Jeg har også fått tips fra PC-teknikeren til North Corporation A/S (en bra databutikk) om at Win XP er bedre enn Win 98 SE.

Har noen der ute erfaring med disse to?

Hvike av dem er det mest stabile OS?

Hvilket er billigst?

:-?

 

 

Jeg har hatt 98se/2000pro i noen år. Men de siste ukene har jeg hatt xp.

Nå ville jeg aldri gått tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg har 580 sd-ram :D

Jeg og min elskede win98se skilles når jeg får mer en 750mbr...for da støtter ikke win98 mer etter hva jeg vet :shrug:

Feil, mer en 512MB med ram på win95/98/98SE/ME blir ikke utnyttet.

Laster du ned en fiks så kan du bruke mere, men win9XX utnytter/bruker ikke rammen serlig. Du har vel bare 576MB med ram 256+256+64=576. :D

Men har du et program som frigjør ramen på pc'en din? http://www.systweak.com/memzip/memzip.htm Meget bra program til den jobbe dette programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...