Gå til innhold

Win XP eller Win 98 SE?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge ny PC, og jeg har fått tips av en venn, som er ganske god med data, om at Win 98 SE er bedre enn Win XP. :shrug:

Jeg har også fått tips fra PC-teknikeren til North Corporation A/S (en bra databutikk) om at Win XP er bedre enn Win 98 SE.

Har noen der ute erfaring med disse to?

Hvike av dem er det mest stabile OS?

Hvilket er billigst?

:-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahaha.. Win98 SE bedre enn Xp ja. LOL! :D

 

Win98SE er bare bedre hvis PCen ikke kan kjøre WinXP! WinXP er MYE (Nå snakker vi i det ekstreme også) bedre enn 98! Ingen bluescreens, megagod oppetid, superstabilt, ser MYE bedre ut, MYE mer brukervennlig, mye raskere og generelt sett bare mye bedre! Jeg ville ikke anbefale noen et OS som ikke er WinXP med mindre det snødde i helvete eller PCen dems ikke klarte å kjøre systemet. Så mye hater jeg Win98 :(

 

På en annen side er jo Win98 SE billigere, men ikke verdt 5 flate øre i forhold til WinXP da...

Lenke til kommentar
kommer vel ann på om det er en ny eller en gammel maskin, er den forholdsvis ny er det ikke tvil, kjør xp!

xp er mye mere stabilt!!

 

Spiller vel ingen rolle om det er en gammel eller ny maskin. Jeg kjører fint Windows XP Pro på en "eldgammel" AMD K6-2 500MHz med 160MB minne. Fungerer knirkefritt det, om ikke litt treigt da :lol:

Lenke til kommentar
Spiller vel ingen rolle om det er en gammel eller ny maskin. Jeg kjører fint Windows XP Pro på en "eldgammel" AMD K6-2 500MHz med 160MB minne. Fungerer knirkefritt det, om ikke litt treigt da :lol:

 

Joda, men jeg tror vi snakker om enda eldre maskiner her.. Noe i duren 133/333Mhz Celeron. Er en del som har de vettu... Og da nytter det ikke med WinXP

Lenke til kommentar

vel, med en 100-166mhz maskin kan man bare glemme å legge inn win XP! :lol: Du må nemlig ha min. 64mb ram for å i det hele tatt ha system til å kunne kjøre det, dessuten ville de 133mhz`ene dine hatt store problemer med å laste driverene som følger med XP.

Dessuten vil det vel bli knapt med hardisk også, siden winXP krever en 600-1000mb diskplass alene :)

 

nei, her snakker man nesten om et win95 oppsett. :D ,men win95 er så alt for ustabilt, så jeg anbefaler win 98.

Lenke til kommentar

dette kommer jo an på hva pipen skal bruke pc'n til og hvilken pc det er snakk om. Å komme med påstanden om at XP er BEST, eller at 98 er BEST, eller at 2000 er BEST... det er urelevant!

 

Har du en pc med minimum 256mb ram, 600mhz, nok med disk (en rask en) og et dugelig skjermkort; går xp fint, men du vil vel kankskje overveie win2000?

 

Har selv en laptop (700mhz, 128mb, 10gb, 16mb vga) som jeg prøvde å installere xp på, noe som resulterte i 32mb fysisk ledig minne etter installasjon. Folk med litt sunt bondevett skjønner jo at dette ikke ville fungere i lengden, så det endte med at win2ksp3 ble installert igjen og alt funker fjell.

 

så å si at DET og DET os'et er BEST.... bare fordi det er best! blir feil. Skal han sitte å programmere i f.esk turbobasic, spille gamle spill, tracke musikk, eller annet som krever 95 kjernen vil nok win98 være det beste. Skal han spille derimot, vil nok win2000 eller xp være tingen.

 

-j-

Lenke til kommentar
herregud da folkens!

 

Les hva stakkaren skriver om da! :x  

Her er det snakk om P133 / celly 333mhz!!!  

Ingen XP på maskiner under 400mhz, 64mb ram og 4GB harddisk.

 

trenger jeg å si mer? :grumpy:

 

Dette har ingen sagt. Jeg hwr nevnt at hvis PCen er så svak trenger han Win98SE. Men han har aldri sagt noen specs på noen PC!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...