Gå til innhold

Bærbar med ytelse som prioritering

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av 2 stk bærbare PC-er som skal brukes i produksjon ombord i en båt. Disse pc'ene skal være backup til en eksisterende pc og/eller kjøres samtidig for å logge data samtidig. Men de jeg skal kjøpe skal også tegne opp modeller av den data'en som de får tilført, i real-time.

Oppgavene til bestå av tunge prosesser som krever mye av cpu, minne og harddisk

Så det jeg er på utkikk etter er følgende:

CPU: det beste som overhodet finnes

Minne: 4gb

Harddisk: minimum 100gb sata 7200rpm (har tenkt litt på SSD disker, men koster jo fletta ennå)

Skjermkort: tegninger i autocad, properitære program og 3d visning. Sikkert minimum 256 Minne.

Størrelse, vekt, batteritid, varme og design - er helt ubetydelig. Har absolutt ingenting å si, ettersom de vil være koblet til strøm hele tiden, og stå fastspent til et bord/koffert.

Så da, spør jeg. Hvilke alternativer har jeg?

Er Dell XPS egentlig det eneste alternativet?

Håper noen her har hatt noe samme problemstilling før, som har litt erfaring.

Kan vel nevne at pris heller ikke spiller noen stor rolle, tror det er sagt noe mellom 20 og 25k pr stk ellerno. Som absolutt max pris altså.

Endret av Nikern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal gå til innkjøp av 2 stk bærbare PC-er som skal brukes i produksjon ombord i en båt. Disse pc'ene skal være backup til en eksisterende pc og/eller kjøres samtidig for å logge data samtidig. Men de jeg skal kjøpe skal også tegne opp modeller av den data'en som de får tilført, i real-time.

Oppgavene til bestå av tunge prosesser som krever mye av cpu, minne og harddisk

Så det jeg er på utkikk etter er følgende:

CPU: det beste som overhodet finnes

Minne: 4gb

Harddisk: minimum 100gb sata 7200rpm (har tenkt litt på SSD disker, men koster jo fletta ennå)

Skjermkort: tegninger i autocad, properitære program og 3d visning. Sikkert minimum 256 Minne.

Størrelse, vekt, batteritid, varme og design - er helt ubetydelig. Har absolutt ingenting å si, ettersom de vil være koblet til strøm hele tiden, og stå fastspent til et bord/koffert.

Så da, spør jeg. Hvilke alternativer har jeg?

Er Dell XPS egentlig det eneste alternativet?

Håper noen her har hatt noe samme problemstilling før, som har litt erfaring.

Kan vel nevne at pris heller ikke spiller noen stor rolle, tror det er sagt noe mellom 20 og 25k pr stk ellerno. Som absolutt max pris altså.

Se på både HPs mobile workstations, og Dells.

HP 8710W, og Dell M90.

XPS er vel en spillemaskin ?

Lenke til kommentar
Jeg ville tatt en titt på Lenovo sin T-serie av ThinkPaden. T61p vil nok være den mest aktuelle.

Ai - ja selvfølgelig må du ta med T61P i vurderingen.

Kan ikke skjønne at jeg ikke skrev det i sted...

Sitter jo her å skirver på en T40P selv. Uten tvil den beste maskinen jeg noensinne har hatt / brukt / snart brukt opp.

Før jeg fikk den - for snart FEM år siden(!)byttet jeg laptop ca en gang i året.

Nå kvier jeg meg for å bytte, for jeg finner ikke noe som er vesentlig bedre.

Vet ikke om kvaliteten er like bra nå som det er Levono i stedet for IBM, har i grunn ikke prøvd noen andre Levono maskiner enn Z60m. den er dessverre i en helt annen klasse :(

Har i grunn konkludert med at Tinkpads skal begynne på T og slutte på p. (Selv om en X61 kan friste litt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...