Odovacer Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei. Er det noen som vet hva som er vanlig tarifflønn hos bunnpris? Er det kveldstillegg? Mvh Odovacer Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei. Er det noen som vet hva som er vanlig tarifflønn hos bunnpris? Er det kveldstillegg? Mvh Odovacer Sikkert bunnlønn :!: Det er kveldstillegg på velden trur eg. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 UB-tillegget (kveldstillegget) er så lavt at jeg ikke engang gidder å føre det på timelista mi. Er snakk om noen usle kroner. Ufaglært butikkansatte uten erfaring ligger som regel på 120 kr timen, gjerne lavere. Tariffen er ganske dårlig... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Petterpann: UB-tillegget er jo ganske høyt? 84,- timen etter seks på lørdager, blant annet. Tillegg for ubekvem arbeidstid: Det skal betales tillegg ved arbeid i ubekvem arbeidstid, UB tillegg. UB tillegg er ikke overtid. Det skal eventuelt utbetales enten overtid eller UB tillegg. UB - tillegg: Mandag til fredag: Etter kl. 1800: 21,00 pr time Etter kl. 2100: 42,00 pr time Lørdag: Etter kl. 1300: 42,00 pr time Etter kl. 1600: 84,00 pr time Søndag: Hele døgnet: 84,00 pr time Endret 8. februar 2008 av gonjimann Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Takker for svar Var mer i UB enn jeg hadde sett for meg. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 hvor er disse satsene for UB funnet? gjelder disse satsene for uorganiserte eller organiserte ? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Tror det er Handel og Kontor sine sider. Har bedriften din tariffavtale, skal du ha den lønnen. Har den ikke det, har du ikke krav på noen spesiell lønn, og de eneste tilleggene du har krav på er overtidstillegg. Det har ingenting å si om du er organisert eller ikke, det som teller er hva flertallet på arbeidsplassen er. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Tror det er Handel og Kontor sine sider. Har bedriften din tariffavtale, skal du ha den lønnen. Har den ikke det, har du ikke krav på noen spesiell lønn, og de eneste tilleggene du har krav på er overtidstillegg. Det har ingenting å si om du er organisert eller ikke, det som teller er hva flertallet på arbeidsplassen er. jeg var på intervju, og fikk oppgitt at lønnen var ifølge tariff. det vil da si at lønnen følger de satsene, kort og greit? edit: det gjelder butikkjobb. Endret 3. april 2008 av lokalen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det kan hende de gir grunnlønn etter tariff. Det gjorde min forrige arbeidsgiver. Ingen tillegg der i gården. Spør om de har tariffavtale. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det kan hende de gir grunnlønn etter tariff. Det gjorde min forrige arbeidsgiver. Ingen tillegg der i gården. Spør om de har tariffavtale. Jeg fikk beskjed om at det var tillegg i helgene / kveld, men hvor mye ble det ikke nevnt noe om. Er vel litt forsent å spørre etter om de har tariffavtale når jeg allerede har vært på intervju. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Nei, det er det da ikke. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Nei, det er det da ikke. okei, er vel kanskje ikke. jeg får bare spør rett ut om de har tariffavtale..hvis de ikke har det, fastsettes Ulempetillegg av arbeidsgiver selv? hvis svaret er ja de har tariffavtale, bør jeg spør hvilken eller spiller det noen rolle? takker for innspill Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det spiller en rolle. Og alt unntatt overtid (minst 40%) fastsettes av arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det spiller en rolle. Og alt unntatt overtid (minst 40%) fastsettes av arbeidsgiver. javel, såpass. hvilken rolle spiller det. kan du utdype litt mer? intressant lærdom dette! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Forskjellige fagforeninger har forskjellige tariffer. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei! Har et lite spm. til folka her: Jeg har vært så heldig å få jobb på Bunnpris i Oslo. Skal jobbe som deltidsansatt, men det er noe få ting jeg lurer på angående lønnen. Jeg har en timelønn på 88,49 kr, og skal jobbe på søndager og av og til mandager. Det jeg lurer på er om jeg får ekstra for søndager. Som jeg ser øverst her så er det 84 pr time i hele døgnet. ER DET da tillegg til den vanlige timelønna mi? Stod på kontrakten "Evt andre tillegg: UB" Takker for svar! Zuv PS: Hvor mange timer i uka kan en 16 åring jobbe? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Zuvijin: Du har bare krav på UB-tillegg dersom du jobber mer enn x% stilling. Hvor mange prosent det er husker jeg ikke i farta. Er noen arbeidsgivere som gir deg UB-tillegg uansett. Forøvrig så kommer UB-tillegget oppå timelønna ja, så på søndager har du 176,49,- i timen. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Takk for raskt svar Herrbrun! Ok, så da blir det bra betalt på søndager må jeg si! ^^ Menne hva mener du med x% stilling?? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Du må jobbe et visst antall timer i uken for å ha krav på UB-tillegg. Hvor mange vet jeg ikke Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ok...får høre med folka på bunnpris, menne det stod om UB på kontrakten min. (vet ikke om det gjør på alles men men) Men takker for svar! Zuv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå