Gå til innhold

Timelønn hos bunnpris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Petterpann: UB-tillegget er jo ganske høyt? 84,- timen etter seks på lørdager, blant annet.

Tillegg for ubekvem arbeidstid:

Det skal betales tillegg ved arbeid i ubekvem arbeidstid, UB tillegg. UB tillegg er ikke overtid. Det skal eventuelt utbetales enten overtid eller UB tillegg.

UB - tillegg:

Mandag til fredag:

Etter kl. 1800: 21,00 pr time

Etter kl. 2100: 42,00 pr time

Lørdag:

Etter kl. 1300: 42,00 pr time

Etter kl. 1600: 84,00 pr time

Søndag:

Hele døgnet: 84,00 pr time

Endret av gonjimann
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tror det er Handel og Kontor sine sider. Har bedriften din tariffavtale, skal du ha den lønnen. Har den ikke det, har du ikke krav på noen spesiell lønn, og de eneste tilleggene du har krav på er overtidstillegg. Det har ingenting å si om du er organisert eller ikke, det som teller er hva flertallet på arbeidsplassen er.

Lenke til kommentar
Tror det er Handel og Kontor sine sider. Har bedriften din tariffavtale, skal du ha den lønnen. Har den ikke det, har du ikke krav på noen spesiell lønn, og de eneste tilleggene du har krav på er overtidstillegg. Det har ingenting å si om du er organisert eller ikke, det som teller er hva flertallet på arbeidsplassen er.

jeg var på intervju, og fikk oppgitt at lønnen var ifølge tariff.

det vil da si at lønnen følger de satsene, kort og greit?

edit: det gjelder butikkjobb.

Endret av lokalen
Lenke til kommentar
Det kan hende de gir grunnlønn etter tariff. Det gjorde min forrige arbeidsgiver. Ingen tillegg der i gården. Spør om de har tariffavtale.

Jeg fikk beskjed om at det var tillegg i helgene / kveld, men hvor mye ble det ikke nevnt noe om.

Er vel litt forsent å spørre etter om de har tariffavtale når jeg allerede har vært på intervju.

Lenke til kommentar
Nei, det er det da ikke.

okei, er vel kanskje ikke. jeg får bare spør rett ut om de har tariffavtale..hvis de ikke har det, fastsettes Ulempetillegg av arbeidsgiver selv?

hvis svaret er ja de har tariffavtale, bør jeg spør hvilken eller spiller det noen rolle?

takker for innspill

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Har et lite spm. til folka her:

Jeg har vært så heldig å få jobb på Bunnpris i Oslo. Skal jobbe som deltidsansatt, men det er noe få ting jeg lurer på angående lønnen.

Jeg har en timelønn på 88,49 kr, og skal jobbe på søndager og av og til mandager. Det jeg lurer på er om jeg får ekstra for søndager. Som jeg ser øverst her så er det 84 pr time i hele døgnet. ER DET da tillegg til den vanlige timelønna mi? Stod på kontrakten "Evt andre tillegg: UB"

Takker for svar!

Zuv

PS: Hvor mange timer i uka kan en 16 åring jobbe?

Lenke til kommentar

Zuvijin: Du har bare krav på UB-tillegg dersom du jobber mer enn x% stilling. Hvor mange prosent det er husker jeg ikke i farta. Er noen arbeidsgivere som gir deg UB-tillegg uansett.

Forøvrig så kommer UB-tillegget oppå timelønna ja, så på søndager har du 176,49,- i timen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...