Solhaug Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har en Western Digital iBook(?) 500 GB. Har veldig mye tv-serier på PC-en som jeg ønsker og få sett via PS3, problemet er at min Linksysruter ikke rebooter seg selv når man prøver å kontakte PC-en via trådløs nettverk. Men uansett, hvordan får jeg formatert en 500 GB extern disk til FAT32? Forstår det slikt at FAT32 er HDD-systemet som PS3 krever. Håper noen kan hjelpe meg, og om noen andre er plaget med Linksys, kanskje slenge det også inn, hva man skal gjøre Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Du kan ikke skifte fra NTFS til FAT32 uten å miste data. Jeg tror Partition Magic kan gjøre det, men risikoen for feilformatering o.l. er høy. Enkleste er å sikkerthetskopiere alt innhold på harddisken, slette partisjonen og formatere til FAT32. Alt det kan gjøres i Diskbehandlingen til XP (eller andre partisjons/formaterings-programmer, f.eks. GParted) Endret 7. februar 2008 av heanwi Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 WD myBook kommer formatert i FAT32, så vis ikke du har formatert den så går det bra. Kan også anbefale boot it next generation, bing! for å reformatere en disk uten å slette data, men det er selvsagt risikofylt så backup er et must. winxp er ikke utenvidere enkelt å overtale til å formatere store fat-disker. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hørte rykter om at det var et nytt FAT-filsystem på vei som støttet over 4 GB filer? Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå