Boralis Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei,jeg sitter og prøver å lære meg forskjellige ting i cs3 men det ser ut til å være enklere sagt enn gjordt Feks, jeg har et bilde oppe i cs og ønsker så å skifte ut himmelen i dette, jeg går da og åpner et nytt bilde og velger verktøyet crop,så tar jeg himmelen i det bildet og forsøker å gå i image for å velge copy,men det går ikke copy er da blanket ut . Hva gjør jeg feil,jeg vil jo ha den himmelen fra bilde nr 2 som et layer til bilde nr 1 . Lenke til kommentar
ET! Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 crop etter på. Ta bilde av det som skal inn i det andre og velg, move-tool (pil på firkant 2 elle øverst i menyen) ta tak i bildet og dra det over i det andre bildet. Bruk så selectiontool (firkanten)til å croppe bildet i bildet, du må som oftest skalere bilde i bildet (himmelen) ned, dette gjør du med taste snarveien ctrl+t eller command (eple)+t på en mac. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Jepp,men jeg fant ut hva feilen var,fordi når før jeg kan bruke crop må jeg velge "select all" og det hadde jeg selvsagt glemt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå