polarsnipa Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg er forferdelig glad i dyr, og kunne godt tenke meg å bli veterinær. Men hvor realistisk er det når jeg er allergisk mot katt og hest... Jeg kunne jo spesialisert meg på fisk, men det virker litt kjedelig. Å undersøke dyr blir jo ikke det samme som å ha dem hjemme i stua heller, så det kunne kanskje gått an. Er det noen som har en tilbakemelding på dette? Noen som kjenner en dyrlege med dyreallergi?? Lenke til kommentar
jollimann Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Dette står i Norges veterinærhøgskole's opptaksbrosjyre for veterinær og dyrepleierutdanning: Allergiske eller overfølsomme studenter Søkere som har allergi må vurdere om deres allergi er forenlig med gjennomføring av et studium hvor det kreves at studentene er i direkte kontakt med ulike allergener. Søkere oppfordres til å rådføre seg med sin lege om dette. Søkere som har behov for å vite mer om tilpasninger og muligheter rundt dette, oppfordres til å kontakte Studie- og forskningsadministrativ avdeling (SFA) for informasjon og veiledning. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Så du må altså selv vurdere hvor allergisk du er mot dyrene. Nå er katt vel å merke sikkert den vanligste "pasienten" til en dyrelege. Og bare så du vet det, fisk er ikke et dyr Lenke til kommentar
polarsnipa Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Så du må altså selv vurdere hvor allergisk du er mot dyrene. Nå er katt vel å merke sikkert den vanligste "pasienten" til en dyrelege. Og bare så du vet det, fisk er ikke et dyr Takk for tips. Da får jeg vel ta meg en tur til fastlegen først.... Synd at det er katter som er mest utbredt. Men, selvfølgelig er fisk et dyr(!). Hva vil du kalle en fisk da, en plante?? Flora og fauna. Har du en annen betegnelse å innføre? Riktignok akvatisk, men likevel et dyr. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Problemet med at du har allergi mot katt og hest er at du har stor sannsynlighet for å utvikle allergi mot andre dyrearter. Dette kan oppstå under eller etter utdannelsen og kan ikke sikkert forutsis. Snakk med legen din om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå