|vimsen| Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 har fått et problem på pcen i det siste.. Den slår seg plutselig av og power lyset bare står å blinker. er helt tilfeldig når dette kan skje... Noen som har noen tips? p4 1500 mhz 512 sdram g4ti4400 on board lydkort Xp home Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Sjekk temperatur. Kanskje ei vifte har sluttet å virke, eller det er mye støv. Lenke til kommentar
3dprophet2k Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Vimsen,har AKKURAT samme problem,MEN den "dør" kun når jeg spiller...er skikkelig rart,kan si ifra dersom jeg får fikksa så gjør du det samme "/¤!/ dritt pc Chaintech 7njs Zentih 512 twinmos 333mhz Gigabyte Maya2 Radeon 9700pro Dual fan 400w psu Chaintech fulltower 2x80gb`s Seagate disker Amd xp2000+ ++ div casemods stash Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 mulig defekt ram... Lenke til kommentar
htrodal Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Høres veldig ut som et varme problem i pc'en. Sjekk temp'en. MEN, du bør også teste ut følgende; alltid oppgrader BIOS til siste versjon, sjekk Event Viewer om den registrerer feil på tidspunktet feilen oppstår. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Prøv med en annen minnebrikke, og sjekk om strømkontakten til CPU vifta står skikkelig i. Er det ikke noe av dette ville jeg satse på defekt hovedkort Lenke til kommentar
|vimsen| Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Det er ikke tempraturen på maskina.. den ligger stabilt på 46 grader.. er ikke støv heller... men før maskinen slår seg av så hører jeg at vifta starter å slure liksom.. som om den holder på å ta kvelden.. skal prøve å få kjøpt meg en ny vifte å få set hvordan det går.. ellers skal jeg ta å gå over kabler inni pcen i dag.... er jævli irriterende... Lenke til kommentar
|vimsen| Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Høres veldig ut som et varme problem i pc'en. Sjekk temp'en. MEN, du bør også teste ut følgende; alltid oppgrader BIOS til siste versjon, sjekk Event Viewer om den registrerer feil på tidspunktet feilen oppstår. hvor finner jeg Event Viewer da? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvis du bruker Windows 200o eller XP, så gå inn i kontrollpanelet. Så på "Administrative tools" og der ligger EventViewer. Det kan være litt lurt å se på klokka når den tryner .. og la den være av et par minutter før du starter pc'n på nytt. Da får du nemlig et lite gav mellom den siste loggførte meldinga FØR den tryna og første ETTER og det blir mye enklere å finne ut hva som skjedde rett før den gikk ned. F.eks om det blir rapportert problemer med en driver eller en enhet, er jo dette ting som bør sjekkes ut... litt lettere når man har et konkret problem å arbeide mot. Lenke til kommentar
|vimsen| Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 hmm... skjønte ikke mye av den jeg.. vet ikke hva jeg skulle se etter heller da.. eneste feil jeg så der var at det var noe feil med norton antivirus tror jeg.. Lenke til kommentar
3dprophet2k Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Vimsen: når pc`n slår seg av høres det rett og slett ut som strømmen kuttes? og reset knappen er ubrukelig?? som sagt,jeg har samme problem,men jeg skal få sett på det i morgen,da leverer jeg inn hele sulamitten.. håper jeg kan gi deg et svar på kortest mulig tid om hva som hvar feil hos MEG.. mvh Markus vang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå